ناامنی و سرکوب نماز های جماعت بحرین را تعطیل کرد

ناامنی و سرکوب نماز های جماعت بحرین را تعطیل کرد
جمعه 28 خرداد 1395 - 07:57

العالم - در اعتراض به تشدید سرکوب مردم بحرین توسط عاملان سرکوبگر رژیم آل خلیفه ومحدود یت درانجام فرایض دینی ، علمای این کشور از توقف برگزاری نماز جماعت در مساجد خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از تارنمای مرآت البحرین، در بیانیه علمای بحرینی با عنوان «محروم‌شدگان از نماز» آمده است: شیعیان بحرین در شرایط ناگواری به سر می‌برند و ستم هدفمند رژیم در این روزها به اوج خود رسیده است، به گونه‌ای که شهروندان شیعه برای ادای بزرگترین فریضه اسلامی که همان نماز جمعه و جماعت است احساس ناامنی می‌کنند.

این بیانیه می افزاید : رژیم از فراخواندن پیاپی ائمه جمعه، ائمه جماعات و خطبای مساجد و زندانی کردن برخی از آنان گرفته تا ممانعت از برگزاری نماز جمعه و اعمال محدویت‌های غیر قانونی در خصوص ادای این فرایض دینی بر اساس احکام فقهی، به دنبال تحمیل فشار است.

علمای بحرینی تاکید کرده اند : ما مانده‌ایم که آیا نماز جمعه و نمازهای جماعت خود را بر اساس آیین فقه شیعه انجام دهیم و یا بر اساس خواست و تمایلات سیاسی رژیم. از همین رو و به دلیل نبود شرایط امن برای برگزاری نماز، نماز جماعت مغرب و عشاء پنجشنبه شب ها و نمازهای جماعت صبح و ظهر و عصر جمعه ها برگزار نخواهد شد.

به این ترتیب علما تاکید کرده اند از عصر روز پنجشنبه، شامگاه 10 رمضان 1437 قمری برابر با 17 ژوئن 2016 در هر هفته و تا اطلاع بعدی، برنامه برگزار نشدن نمازهای جماعت روزهای جمعه اجراخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها