سلب تابعیت از هشت بحرینی به اتهام تأسیس "حزب الله"

سلب تابعیت از هشت بحرینی به اتهام تأسیس
جمعه 28 خرداد 1395 - 10:08

العالم - یک دادگاه در بحرین هشت شهروند این کشور را به ادعای تأسیس "یک گروه تروریستی" به 15 سال زندان و سلب تابعیت محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از بی بی سی عربی، یک منبع قضایی بحرینی با اشاره به محکومیت این افراد، اعلام کرد نام گروه مذکور "حزب الله بحرین" است. اما منبع مذکور درباره ارتباط یا عدم ارتباط این گروه با حزب الله لبنان هیچ گونه توضیحی ارائه نکرد.
دادستان بحرین همچنین دستگیر شدگان را به تلاش برای به قتل رساندن نیروهای پلیس در خلال تظاهرات روز 23 ژوئن 2014م. در روستای شیعه نشین نویدرات واقع در جنوب منامه متهم کرده است.
درحالی که سرکوب و قتل معترضان بحرینی در چند سال گذشته موجی از اعتراض های محلی، منطقه ای و بین المللی را به دنبال داشته است، رژیم آل خلیفه با فرافکنی برخی کشورها و گروهها از جمله ایران و حزب الله لبنان را به حمایت از مخالفان شیعه متهم می کند.
محکومیت هشت شهروند بحرینی یک هفته پس از بازداشت نبیل رجب فعال حقوق بشری بحرینی و بسته شدن کلیه دفاتر جمعیت الوفاق بزرگترین گروه مخالف این کشور انجام می گیرد.
جمعیت الوفاق قبل از کناره گیری نمایندگانش از پارلمان بحرین در فوریه 2011 در اعتراض به سرکوب خشونت بار تظاهرکنندگان، مهم ترین فراکسیون پارلمانی این کشور به شمار می آمد و 18 نماینده داشت.
از سوی دیگر، سازمان ملل روز پنجشنبه درباره اقدام های سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه علیه مخالفان سیاسی هشدار داد.

216-9

پربیننده ترین خبرها