غافلگیری محققان درباره تاثیر ضد سرطان نوعی حلوا

غافلگیری محققان درباره تاثیر ضد سرطان نوعی حلوا
جمعه 28 خرداد 1395 - 12:40

العالم - براساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاروارد، خوردن 70 گرم از غذاهای دارای غلات کامل، برای بدن انسان منافع فراوانی دارد و مصرف آنها ممکن است باعث کاستن از خطر مرگ بر اثر بیماری های مختلف از جمله سرطان شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که رقابت مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی برای دستیابی به دارویی برای مداوای سرطان ادامه دارد محققان دانشگاه هاروارد به نتایج غافلگیر کننده ای رسیدند که براساس آن غذای سنتی موسوم به عصیده که ترکیبی از انواع مختلف حبوبات است ممکن است به جلوگیری از مرگ بر اثر سرطان بینجامد.
روزنامه ایندیپندنت روز سه شنبه 14 ژوئن در گزارشی نوشت: این تحقیق با تحلیل 12 پژوهش دیگر درباره غلات کامل از 768 هزار آزمایش شونده انجام گرفته است که براساس آن، تناول روزانه 70 گرم ترکیب غلات - معادل یک بشقاب از غذای عصیده – باعث کاهش خطر مرگ به دلایل مختلف به میزان 22 درصد و به ویژه کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلب، عروق و سرطان به میزان 20 درصد می شود.
کی سن استادیار بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد در این باره گفت: براساس دلایل قاطع به دست آمده از این بررسی تحلیلی و دهها پژوهش سابق که همگی فواید مصرف غلات کامل را تأیید می کنند بر این باورم مسئولان برنامه های نظارت بر مراقبت های بهداشتی و برنامه سلامت باید به همه مردم و همچنین افراد مبتلا به بیماری های خاص برای دستیابی به سلامتی بهتر و کاستن از خطر مرگ، درباره تناول غلات کامل توصیه کنند.
از جمله غذاهایی که دارای غلات کامل هستند می توان به سبوس، جو پرکنده و بذر گنه گنه (کوینولا) اشاره کرد که هر کدام از این غذاها، دارای شماری از مواد غذایی از جمله پروتئین، الیاف، آهن و اسید فولیک هستند.
العصیده نوعی حلواست که با ترکیبی از روغن و آرد تولید می شود. نوع آرد مصرفی در مناطق مختلف تفاوت می کند و ممکن است آرد ارزن، گندم، ذرت یا جو برای تولید آن استفاده شود.
مواد دیگری مانند روغن زیتون، شیره خرما، عسل، کره یا ماست هم از دیگر مواد تشکیل دهنده این حلواست که دربرخی مناطق یکی از این مواد یا ترکیبی از آن مورد استفاده قرار می گیرد.

216-9 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها