ساختمان فرمانداری فلوجه از کنترل داعش خارج شد

ساختمان فرمانداری فلوجه از کنترل داعش خارج شد
جمعه 28 خرداد 1395 - 13:31

العالم - فرماندهی پلیس فدرال عراق اعلام کرد که ساختمان فرمانداری فلوجه امروز(جمعه) از کنترل تروریست های داعش خارج شد و پرچم عراق برفراز آن به اهتزاز درآمد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرتیپ رائد شاکر جودت فرمانده پلیس اتحادی تاکید کرد که یک گروه از اعضای این نیرو موفق شدند ساختمان را لحظاتی قبل از تروریست های داعش پاکسازی و پرچم عراق را بر فراز آن به اهتزاز درآورند.

تروریست های داعش قبل از تخلیه ساختمان با نصب تله های انفجاری تلاش کردند به نیروهای عراقی صدمه بزنند، اما شناسایی و خنثی سازی به موقع و سریع این تله ها ، داعش را دراین هدف ناکام گذاشت.

فرماندهی عملیات آزادسازی فلوجه همچنین اعلام کرد که مجتمع اداری فلوجه به طور کامل از کنترل تروریست های داعش خارج شد و پرچم عراق برفراز ساختمان های آن از جمله فرمانداری، شورای شهر، فرماندهی پلیس، ارتباطات ، اطلاعات و سایر ادارات به اهتزاز درآمد.

نبرد سنگین درخیابان ها و کوچه های سایر مناطق شهر فلوجه میان نیروهای عراقی و تروریست های داعش ادامه دارد و فرماندهان نظامی عراق از امید برای آزادی این شهر درچند ساعت آینده خبر می دهند.

نیروهای مشترک عراقی پیش از ظهر امروز(جمعه) همچنین محله النزال را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کرده و با این کار، بیش از پنجاه درصد از شهر فلوجه را به تصرف خود درآوردند.

سرتیپ رائد جودت رئیس پلیس فدرال عراق اعلام کرد: نیروهای پلیس فدرال به مرکز شهر فلوجه رسیده اند و درگیری شدیدی بین آنها و تروریستهای داعش در جریان است.

وی با موفقیت آمیز توصیف کردن عملیات تخلیه اهالی فلوجه به خارج از شهر گفت: این عملیات نقش مهمی در شکست تروریستهای داعش داشته است.

رئیس پلیس فدرال عراق با تأکید بر فروپاشی سریع خطوط مقاومت "داعش" در داخل فلوجه و فرار دسته جمعی آنها به سمت "الحلابسه" و "البوعلوان" در غرب این شهر گفت: "بزودی آزادی کامل فلوجه را اعلام می کنیم".

جودت خاطرنشان کرد: یگانهایی از پلیس فدرال به سرعت در چهار محور، در حال پیشروی به سمت مجتمعهای دولتی در مرکز فلوجه هستند.

فرماندهی عملیات بغداد امروز همچنین از آزادی منطقه العرسان در شهر فلوجه و تامین امنیت کامل بخش شرقی رود فرات خبر داد.

9

پربیننده ترین خبرها