ویدیو و تصاویر اختصاصی از داخل فلوجه

شنبه 29 خرداد 1395 - 10:12

سرلشکر رائد شاکر فرمانده نیروهای پلیس فدرال عراق گفت که نیروهایش به عملات خود در سمت شمال شهر فلوجه بعد از آزادسازی آن ادامه خواهند داد.

خبرنگار شبکه خبری العالم نیز بعد از آزادسازی شهر فلوجه از دست گروه تروریستی داعش بازدیدی از محله های آزاد شده داشت و گزارشی اختصاصی از داخل این شهر تهیه کرد.

کامل الکنانی در گزارش تصویری خود از داخل شهر فلوجه گفت: محله های شهر فلوجه که زیر سلطه داعش همواره تهدیدی برای شهر بغداد به شمار می رفت، با سرعتی غیرقابل پیش بینی سقوط کرد. ما به چند محله شهر رفتیم و در کوچه و خیابان آن گشتیم.

این همان شهر فلوجه خالی از سکنه است. ساکنان آن در اردوگاههای آوارگان به سرمی برند. دهها نفر از عناصر گروه تروریستی داعش دستگیر شده اند و شهر خالی به نظر می رسد... نیروهای عراقی در عملیات دلاورانه و سریع خود توانستند این شهر را آزاد کنند. سرعت این عملیات فراتر از همه معیارهای جنگ شهری و بر خلاف پیش بینی بسیاری از کسانی بود که از طول کشیدن جنگ فلوجه سخن می گفتند.

محمد الغبان وزیر کشور عراق در داخل شهر فلوجه از نیروهای مشترک عراقی که در عملیات آزادسازی این شهر شرکت داشتند، ستایش کرد و گفت که آنها به نیروی ضربت تبدیل شدند و از بیش از یکسال و نیم پیش تاکنون در عملیات های مختلف آزادسازی شهرها و روستاها وارد شدند... قدرت نظامی و رزمی این نیروها توسعه پیدا کرد و مهارت کسب کردند...مهمتر از همه اینکه امروز روحیه آنها به خاطر ایمان و عقیده آنها به برحق بودنشان در این نبرد، بسیار بالا رفته است.

رائد شاکر فرمانده نیروهای پلیس فدرال عراق نیز به خبرنگار العالم در تشریح مراحل آزادسازی شهر فلوجه گفت: روز اول اطراف شهر فلوجه را آزاد و روز دوم خیابان 60 را آزاد کردیم و در روز سوم نیز خیابان بغداد و بعد از آن استانداری را از کنترل داعش در آوردیم و پرچم عراق را بر فراز آن برافراشتیم. برادران شما امروز می جنگند و به شمال جاده بغداد در مسیر شمال فلوجه عزیمت می کنند.

شجاعت، غافلگیری و شرایط مهیا شده برای نیروهای عراقی، گروه داعش را مجبور کرد که نیمه شرقی و جنوبی شهر را تخلیه کرده و به شمال غربی شهر عقب نشینی کنند و اینگونه نیمی از شهر آزاد شد و نیمه دیگر نیز از جنبه نظامی سقوط کرد.

درحالی که محله های زیادی به مقر و استراحتگاه نیروهای عراقی تبدیل شد، لبخند پیروزی بر لب های آنها جاری بود.

تروریست ها در مناطق فلوجه سنگر گرفته و با بمب گذاری آن را به کنترل خود در آورده بودند و حامیان آنها می گفتند که شهر فلوجه دژی مستحکم و مقری مهم است که نیروهای عراقی نمی توانند به آن یورش ببرند اما اکنون وضعیت تغییر کرده و ما اکنون در شهر فلوجه هستیم...از محله ها گذر کردیم و با فرماندهان نظامی عراقی که این مناطق را آزاد کردند، ملاقات داشتیم. تلاش لازم مهندسی صورت گرفت و خیابانها و جاده ها از امنیت برخوردار شد.
6

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها