اعلام وضعیت جنگی در لیبی در پی پیشروی‌های داعش

اعلام وضعیت جنگی در لیبی در پی پیشروی‌های داعش
يکشنبه 30 خرداد 1395 - 12:18

رئیس مجلس نمایندگان لیبی تعیین حاکمی نظامی و آماده باش عمومی در سراسر این کشور را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالله بلیحق، سخنگوی مجلس نمایندگان لیبی، گفت: «عقیله صلاح عیسی رئیس مجلس به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح لیبی حالت بسیج و آماده باش عمومی در کشور را اعلام کرد و سرلشکر عبدالرزاق الناظوری رئیس ستاد مشترک ارتش لیبی را حاکم نظامی منطقه حد فاصل شهر درنه در شرق تا بن جواد در غرب این کشور کرد».

وی افزود: «این دستور به منزله اعلام وضعیت جنگی در کشور است که همزمان با جنگ جاری در شهرهای بنغازی، درنه، اجدابیا، البریقه و همه مناطق نفتی لیبی صادر شده است».

بلیحق در گفت وگو با روزنامه الیوم السابع لیبی گفت: «این تصمیم درپی حمله گروه بزرگی از عناصر داعش به نیروهای ارتش لیبی در شهر اجدابیا و کنترل آنها بر یکی از پادگان ها اتخاذ شد».

وی افزود: «عناصر داعش تحت رهبری زیاد بلعم فرمانده داعشی ها در شهر بنغازی از این شهر خارج شده و به سمت شهر مصراته عزیمت کرده اند».

بلیحق گفت: «عناصر تندرو به سمت شهر الجفره رفته و توانستند دیروز وارد اجدابیا در جنوب شده و با عناصر ارتش لیبی درگیر شوند».

وی تصریح کرد: «تحولات کنونی خطرناک است؛ زیرا شمار عناصر افراطی درحال پیشروی بسیار زیاد است و این امر باعث شده است که رئیس مجلس نمایندگان لیبی حاکمی نظامی تعیین کند که همه طرف ها با او همکاری و تصمیمات را با هماهنگی وی اتخاذ می کنند».

 

6-220

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها