تغییر تصمیمات امارات در پی تماس آمریکا

تغییر تصمیمات امارات در پی تماس آمریکا
يکشنبه 30 خرداد 1395 - 22:46

العالم - خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه به نقل از "محمد المنصور" سردبیر نشریۀ "الثوره" یمن نوشت: موضع امارات در عقب نشینی از ائتلاف عربی حمله کننده به یمن مانند سمساری است که به دنبال سود است و این کشور در واقع به دنبال راه حل حقیقی برای رفع مشکلاتی که این ائتلاف به وجود آورده نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، المنصور خاطرنشان کرده که عقب نشینی امارات از تصمیمش برای پایان دادن حضور در جنگ یمن هم زمان با سفر محمد بن سلمان به واشنگتن بود و احتمالا این عقب نشینی به دنبال تماس از سوی آمریکایی ها و ارائۀ تضمین های لازم صورت گرفته است.

وی افزود: تنها مسألۀ مهم برای امارات دسترسی به چاههای نفت یمن است؛ نه حوثی ها و نه القاعده و دیگر گروهها برای این کشور اهمیتی ندارد ضمن آن که امارات در زمان تجاوز به مأرب بیشترین تلفات را داشته است.

المنصور همچنین دربارۀ دلایل سفر بن سلمان به واشنگتن نیز گفت: این سفر از طرفی برای ترمیم روابط بین واشنگتن و ریاض صورت گرفت که اخیرا دچار تیرگی شده بود و از طرف دیگر به منظور تثبیت موضع محمد بن سلمان در محافل آمریکایی به عنوان نفر اول عربستان انجام شد.

بن سلمان در این دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد نیز دیدار و دربارۀ گنجاندن نام ائتلاف عربی و عربستان در لیست سازمان های نقض کنندۀ حقوق کودکان و سپس حذف نام آنها از این لیست به طور موقت گفت و گو کرد.

202-201-9

پربیننده ترین خبرها