اعتراف دربار آل خلیفه به تاثیرگذاری "شبکه العالم"

اعتراف دربار آل خلیفه به تاثیرگذاری
سه شنبه 1 تير 1395 - 17:01

روزنامۀ الوطن، ارگان دربار آل خلیفه، از تأثیرگذاری و نفوذ برنامه‌های شبکه العالم بر مخاطبان عرب و به ویژه بحرینی، به شدت ابراز نگرانی کرد.

"فرید احمد حسن" در مطلبی در روزنامه "الوطن"، با اشاره به برنامۀ زندۀ "حدیث البحرین" از شبکۀ خبری العالم -که از 4 سال قبل به صورت روزانه درحال پوشش اخبار و رویدادهای بحرین است- با لحنی توهین آمیز تأکید کرد: "این برنامه در روزهای اخیر واژۀ «پذیرای تسلیت» را برای برنامه خود برگزیده است."
نویسنده این روزنامه در ادامه تأکید می‌کند: " تصمیم برای بستن دفاتر الوفاق و تصمیمهای قبلی دولت بحرین باعث شده است که جیهان (عبدالنبی) – مجری برنامه حدیث البحرین شبکه العالم- با عصبانیت سخن بگوید، گویا او بخشی از همین موضوع (بحرین) است، و نه یک مجری برنامه تلویزیونی ایرانی، که حقوق می‌گیرد."
این روزنامۀ وابسته به دربار آل‌خلیفه، با ابراز نگرانی و ناراحتی مکرر، نشان داد که برنامه‌های شبکه العالم را به دقت دنبال می کند به طوری که حتی شیوۀ بیان و حرکات مجری‌های این شبکه را نیز مدنظر دارد.
عصبانیت این روزنامۀ بحرینی از برنامه‌های شبکه العالم، درحالی است که مسؤولان این کشور مدتها است که از هر راهی مانند ارسال امواج پارازیت و یا فیلتر کردن سایت و یا حملات سایبری، در تلاشند مانع از دسترسی مخاطبان کشورهای عربی و به ویژه بحرین به برنامه‌های شبکه خبری العالم شوند. چرا که شبکه العالم، طبق اذعان نظرسنجی‌های مستقل صورت گرفته، انتخاب اول مردم بحرین است.
در همین راستا روزنامه "فایننشال تایمز" با اوج گرفتن انقلاب مردم بحرین، در مطلبی تأکید کرد: "بر اساس گزارش یک منبع قابل اعتماد، نظرسنجی از افکار عمومی در بحرین از جمعیت یکسان شیعه و سنی، که توسط عوامل وابسته به دولت صورت گرفته؛ نشان داد که 90 درصد شیعیان بحرین، برای دریافت آخرین اخبار، شبکه العالم، را منبع خود معرفی کردند".
نویسنده فایننشال تایمز با تأکید بر این که خودش از مخاطبان و بینندگان العالم نیست، خاطرنشان کرد: "اما حدس بزنید بقیه مخاطبان چه کسانی هستند! ..  82 درصد جمعیت اهل تسنن بحرین که اقلیت این کشور را تشکیل می دهند، طی این مدت از مخاطبان این شبکه بودند".

 

پربیننده ترین خبرها