کلیپ العالم درباره خط قرمز بحرینی ها +زیرنویس فارسی

سه شنبه 1 تير 1395 - 19:14

العالم- شبکه خبری العالم امروز (سه شنبه) کلیپی منتشر کرد که در آن بر همبستگی با مردم بحرین در اعتراض گسترده به لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم مورد تاکید قرار گرفته است .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم عنوان این کلیپ "احذر احذر، عیسی قاسم خط احمر"  از شعارهای مردم بحرین گرفته شده است که در آن به مقام های آل خلیفه هشدار داده اند که شیخ عیسی قاسم خط قرمز آنان به شمار می آید و اجازه نمی دهند که احدی به این خط تعدی کند.

این کلیپ همچنین منعکس کننده بخشی از محتوای شعارهای مردم بحرین در جریان تظاهرات مختلف است که که ضمن تاکید بر ادامه ایستادگی دربرابر ظلم ستم آل خلیفه، شیخ عیسی قاسم را زبان برنده تمام بحرینی ها عنوان کرده اند.

یادآور می شود هزاران تن از مردم بحرین بلافاصله  پس از شنیدن خبر لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان آن کشور، با راهپیمایی و تظاهرات درمناطق مختلف و از جمله زادگاه او ، به این اقدام رژیم آل خلیفه اعتراض کردند.

مردم درحال حرکت به سمت منزل شیخ عیسی قاسم شعارهایی درحمایت قاطع از این روحانی برجسته سر دادند.

شمار زیادی از مردم بحرین هم با پوشیدن کفن مقابل منزل او تجمع کردند.

وزارت کشور بحرین روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام خبر لغو تابعیت شیخ قاسم، مدعی شد که شیخ عیسی قاسم به منافع عالی کشور ضربه زده و حق وفاداری به وطن را به جا نیاورده است.

آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین و رهبر معنوی انقلاب آن کشور درسال سال 1937 میلادی دریکی از مناطق روستایی بحرین متولد شد.

پربیننده ترین خبرها