آیت الله شیخ بشیر نجفی:

آل خلیفه راه صدام را می‌رود

آل خلیفه راه صدام را می‌رود
چهارشنبه 2 تير 1395 - 12:04

آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع بزرگ نجف از دولت بحرین خواست حکم سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم را که شگردی صدامی است، پس بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت مرآة البحرین، دفتر آیت الله نجفی، با صدور بیانیه ای تصریح کرد: خبر نگران کننده تشدید بی دلیل برخوردهای غیر قابل قبول و غیر حکیمانه و عاری از هر گونه انعطاف حکومت بحرین با شخصیتهای برجسته و ملت این کشور آنهم در ماه رحمت، محبت و عبادت را دریافت کردیم. بحران بحرین، یک بحران سیاسی و حقوقی است و نه دینی و مذهبی. متأسفانه مسیری که حکومت بحرین (در برخورد با این بحران در پیش گرفته است)، این بحران را تبدیل به فرقه گرایی کرده و حکومت مشی خشونت سازمان یافته علیه ملت این کشور در پیش گرفته است. در حالی که این برخورد مردود است و به نفع هیچ کس نه دولت و نه غیر دولت در آینده نیست.
در این بیانیه آمده است: ما نصیحت به حکومت بحرین را وظیفه خود می دانیم و برای تأمین سلامت این کشور و حفظ امنیت و بقای آن در انجام این وظیفه کوتاهی نمی کنیم. ما پیش از این هم بارها به صراحت گفته ایم که عواقب بروز هر گونه ناآرامی در کشورهای حاشیه خلیج فارس، گریبان کل منطقه را خواهد گرفت و خطر بزرگ برای کل منطقه خواهد بود. امیدواریم بحرین این نصیحت را نادیده نگیرد و سرنوشت کشورهایی را که به رغم نصیحتها، از تروریسم حمایت کردند و خود به آتش آن سوختند، پیدا نکند.
این بیانیه می افزاید: ملت بحرین حق دارد خواستار اصلاحات سیاسی و زندگی و بقا در کشورشان باشند و مجبور نباشند پیوسته با تهدید سلب تابعیت دست و پنجه نرم کنند. صدام هم پیش از این از همین شگرد علیه ملت استفاده می کرد و همه دیدند که عواقب کارش، گریبان خودش را گرفت.
دفتر آیت الله بشیر نجفی در این بیانیه اعلام کرده است: ما هر گونه ظلم به حقوق اساسی بشر را محکوم می کنیم و هر گونه راه حل مشکلات حقوقی خارج از مسیر تفاهم و مذاکره را، خودسرانه و ظالمانه می دانیم. نمی توان حقوق اساسی را با جنایات فردی دور زد. این حقه ها در دنیایی که هیچ مانعی برای دسترسی به اطلاعات وجود ندارد، نمی تواند کسی را بفریبد.
آیت الله بشیر نجفی، از دولت بحرین خواست سیاستهای ظالمانه خود را در حق آیت الله شیخ عیسی قاسم کنار بگذارد تا امنیت منطقه خلیج فارس حفظ شود. 

208 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها