کارهایی که نباید در گرمای شدید انجام دهیم

کارهایی که نباید در گرمای شدید انجام دهیم
چهارشنبه 2 تير 1395 - 13:46

همان طور که می دانید با آغاز فصل تابستان، گرما و حرارت شدید به یکی از چالشهای مهم برای حفظ سلامتی تبدیل می شود، البته اکثر افراد اطلاعاتی را درباره کارهای ضروری در فصل گرما دارند.

همه می دانیم که در زیر پرتوهای گرم خورشید باید مایعات فراوان نوشید، و از ورزش درچنین هوایی اجتناب کرد. اما در کنار این مسائل باید از برخی کارها بر حذر بود که ممکن است مواردی از آنها، عجیب به نظر بیاید.
از نوشیدن آب یخ پرهیز کنید، زیرا دمای این آب با دمای بدن شما اختلاف بسیاری دارد. دمای این آب به مراتب سردتر از دمای بدن شماست و ممکن است باعث گرفتگی عضلات شود.
در هوای گرم، پنکه بی فایده است و اگر دمای هوا از دمای بدن شما بیشتر باشد، استفاده از پنکه فقط باعث گرمای بیشتر می شود. بهترین راه حل در چنین وضعیتی استفاده از کولر است.
از نوشیدنی های انرژی زا و پر از قند بپرهیزید. این نوع نوشیدنیها فقط برای بعد از تمرینات ورزشی مناسب هستند اما آخرین چیزی هستند که در هوای گرم کاربرد دارند. این نوع نوشیدنی ها به دلیل داشتن قند و کافئین، باعث عطش بیشتر می شوند.
از غذاهای با پروتئین بالا هم بپرهیزید البته نمی توان این نوع مواد غذایی را به طور کامل از برنامه غذایی حذف کرد بلکه باید مقدار مصرف آن را کم کرد. زیرا هضم این نوع غذاها، انرژی بسیار بیشتری می طلبد.
بنابراین مصرف میوه و سبزیجات در هوای گرم، بهترین گزینه است.
208ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها