نقشه‌ای که حجم شکست‌های داعش را نشان می‌دهد

نقشه‌ای که حجم شکست‌های داعش را نشان می‌دهد
چهارشنبه 2 تير 1395 - 18:30

العالم - با اینکه نقشه ها اغلب گستردگی مناطق تحت اشغال داعش در عراق و سوریه را نشان می دهند، اما این گروه تروریستی در واقع حدود 126 منطقه و پایگاه نظامی در این دو کشور را تحت کنترل خود دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه تروریستی داعش از حدود 55 شهر از جمله پنج شهر بزرگ در عراق و سوریه بیرون رانده شده است. آخرین این شهرها فلوجه است، یعنی اولین شهری که تحت کنترل داعش قرار گرفت.

به گزارش شبکه" اسکای نیوز عربی" ، نقاط قرمز رنگ در نقشه زیر مناطقی را که نشان می دهد که گروه تروریستی داعش، کنترل آن را از دست داده و نقاط سیاه رنگ، نشان دهنده مناطقی است که هنوز تحت اشغال این گروه درعراق و سوریه واقع است.

 

 

به گفته مسئولان آمریکایی، داعش حدود 45 درصد از اراضی تحت اشغال خود در عراق و 20 درصد از اراضی تحت اشغال خود در سوریه را از دست داده است اما هنوز منابع ارزشمندی مانند میدان های نفتی و سدهای آب را تحت کنترل خود دارد.

مؤسسۀ مالی " آی اچ اس" اعلام کرده است درآمدهای نفت و گاز داعش به میزان 26 درصد کاهش یافته است؛ اما با این حال درآمدهای این گروه از نفت و گاز در کشورهای عراق و سوریه، حدود 26 میلیون دلار در ماه است.

داعش سه میدان نفتی بزرگ را که همه در سوریه هستند، و به میزان 13 هزار و 500 بشکه نفت در روز تولید می کنند، تحت کنترل خود دارد.

داعش شهر المیادین در سوریه را، که جمعیت آن در سال 2004 حدود 44 هزار نفر جمعیت بود، به دلیل نزدیکی به یکی از بزرگ ترین میدان های نفتی سوریه، به عنوان مرکز اداری خود انتخاب کرده است.

 

215-201-220

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها