روایتی از زندان‌های داعش از زبان یک زندانی نجات‌یافته

روایتی از زندان‌های داعش از زبان یک زندانی نجات‌یافته
چهارشنبه 2 تير 1395 - 19:12

العالم - فردی که پیش تر در زندان های داعش به سر برده است، جزئیاتی را از شیوه های شکنجه این گروه تروریستی برای اعتراف گیری از اسرایی که در چنگال خود دارد، افشا کرد.

به گزارش خبری شبکه العالم، بسیاری از روایت ها بیانگر اقدامات وحشتناک عناصر تروریست داعش علیه زندانیان است که از ضرب و شتم و شلاق زدن شروع می شود و تا بریدن سر آن ها ادامه می یابد؛ بسیاری از اسرایی که ازچنگال مرگ نجات یافته اند، زندان های داعش را به زندان های گوانتانامو آمریکا تشبیه می کنند.
پایگاه "ارم نیوز" در این باره نوشت، "فاضل کنو" یکی از اسرای نجات یافته از چنگال داعش که اهل شهر اعزاز  در شمال استان حلب است، پس از 15 ماه حضور در زندان های داعش گفت: «عناصر داعش بدترین شکنجه ها را در حق زندانیان اعمال و برخی را نیز به کفر متهم می کردند».
کنو که سرکارگر یک مغازه تعمیر خودرو در شهر اعزاز بود، داستان خود را، از زمان اسارتش به دست داعش تا آزادیش که با پرداخت پول در شمال حلب اتفاق افتاد، اینگونه نقل می کند: «زندگی خوبی داشتم تا اینکه به خاطر خیانت یکی از کارگرانم به دست داعش اسیر شدم. من در یک تعمیرگاه خودرو سرکارگر بودم و تعدادی کارگر داشتم که یکی از آنها جاسوس داعش بود. اما من از این مسأله خبر نداشتم؛ یک روز برادرم (یکی از فرماندهان ارتش آزاد سوریه) ازمن خواست مقداری سلاح به منطقه مارع منتقل کنم».

کنو خاطرنشان کرد: "به خاطراعتماد و اطمینانی که به این کارگر (جاسوس) داشتم وی را در جریان مساله گذاشتم، او به من گفت: مسیر کوتاه و امنی را سراغ  دارد و از من خواست تا از آن مسیر برویم اما درنیمه راه با کمینی که داعش با هماهنگی کارگرم برایمان  قرار داده بود، روبرو شدیم».

وی افزود: «عناصر داعش پس از بازداشت، مرا به زندان المالکیه برده و ده روز بدون آب وغذا آنجا بودم، سپس به فرودگاه نظامی منگ منتقل شده و در آنجا با شکنجه های مختلفی روبرو شدم. پس از آن به پاسگاه اعزاز منتقل شدم و نزدیک سه ماه آنجا بودم».

به گفته کنو، «داعش برای تکمیل شکنجه ها، وی را از پاسگاه اعزاز به شهر الباب برد و در مکان جدید، او به مدت یک سال به همراه 160 زندانی دیگر شکنجه کرد".

وی درباره بازداشتگاه های شهر الباب نیز گفت: «شرایط زندان ها و بازداشتگاه ها بسیار نامناسب بود و در طول  یک روز فقط قرصی نان و مقدار کمی غذا به ما می دادند. آنها بسیار بد بودند. 30 نفر را فقط در برابر چشمانم کشتند. همیشه ما را کافر می نامیدند، درحالی که خودشان هیچ شناختی از اسلام ندارند. پیش از اجرای حکم اعدام من، برادرم قرارداد تبادل اسرا را با گروه داعش امضا وهمه زندانی های داعش را آزاد کرد. او 30 هزار دلار نیز برای آزادی من به آنها داد».


217-201-220

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها