نمایندگان اتحادیه اروپا لغو تابعیت شیخ قاسم را محکوم کردند

نمایندگان اتحادیه اروپا لغو تابعیت شیخ قاسم را محکوم کردند
چهارشنبه 2 تير 1395 - 22:44

بروکسل (العالم) - نمایندگان اتحادیه اروپا تصمیم رژیم بحرین برای لغو تابعیت آیت الله شیخ "عیسی قاسم" را ظالمانه توصیف کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، نمایندگان پارلمان اروپا، در گفت وگو با خبرنگار العالم، از منامه خواستند تا تصمیم خود برای سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم را لغو کند.

"ربکا هارمس"، رئیس حزب سبز پارلمان اروپا، به خبرنگار العالم گفت: «تصمیم آل خلیفه مبنی بر لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم تصمیم ظالمانه و غیرمسئولانه است و می تواند وضعیت بحرین را دگرگون کند؛ لذا از دولت بحرین می خواهیم تا در این تصمیم بازنگری کرده و تجدید نظر کند».

"برنو گولنیش"، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا، نیز در این باره گفت: «نمی توانم این تصمیم را درک کنم؛ چگونه دولت می تواند تابعیت این شخصیت مذهبی بلندپایه کشور را لغو کند در حالی که فقط دارای تابعیت بحرینی است».

وی از مقامات بحرینی خواست تا درباره اقدام خود توضیح دهند و به درخواست ها و حقوق اکثریت جامعه احترام بگذارند و آن را محقق کنند.

رژیم آل خلیفه روز دوشنبه تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته شیعه بحرین را لغو کرد. این اقدام رژیم آل خلیفه با واکنش‌های بسیاری همراه شد و بحرینی‌ها در واکنش به آن خواستار برگزاری تظاهرات گسترده شدند.

لغو تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم، همچنین، با واکنش های بسیاری از سوی شخصیت های دینی و سیاسی اسلامی و غیر اسلامی در سراسر جهان رو به رو شده است.

217-201-220 

پربیننده ترین خبرها