پاکسازی فلوجه از تروریست‌ها کی کامل می‌شود؟

پنج‌شنبه 3 تير 1395 - 13:46

بغداد، (العالم) – نیروهای مشترک نظامی عراق از پاکسازی کامل محله های المعلمین و الجولان واقع در شمال و مرکز شهر فلوجه از لوث تروریستها خبر دادند.

به گزارش خبرنگار العالم، مرکز مبارزه با تروریسم در شمال عراق از شکسته شدن خطوط مقدم نبرد با داعش در ناحیه جنوبی القیاره شهر موصل خبر داد. این در حالی است که درگیری میان نیروهای عراقی و برخی از عناصر باقیمانده داعش در حومه شرق شهر فلوجه واقع در استان الانبار ادامه دارد.
نیروهای عراقی در جنوب فلوجه منطقه واقع میان روستای العجاربیه و رود فرات واقع در جنوب فلوجه را هم از لوث عناصر داعش پاکسازی کردند. سپهبد رائد جودت فرمانده ارتش فدرال از تسلط نیروهایش بر محورهای پل قدیم و راه های امدادرسانی داعش در آن سوی رود فرت خبر داد.
وی اعلام کرد: نیروهایش آماده پیشروی به سمت محله های الرصافی و الاسکان به منظور پاکسازی آنها از تروریست های داعشی است.
یکی از فرماندهان عملیات در گفت وگو با خبرنگار العالم ابراز داشت: میزان موفقیت به دست آمده در فلوجه 90 درصد است و تنها بخش مربوط به فرماندهی پلیس فدرال و نیروهای واکنش سریع باقی مانده است . در مورد مدت باقیمانده برای پاکسازی فلوجه می توان به طور قطع از دو یا سه روز سخن به میان آورد. البته این موضوع بستگی به وضعیت جبهه ها دارد.
در همین حال مرکز تبلیغات جنگ در شمال عراق اعلام کرد: نیروهای نظامی به منطقه الشیخ واقع در جنوب بخش الشرقاط واقع در شمال استان صلاح الدین و استان نینوا یورش برده اند و نیروهای مرکز مبارزه با تروریسم به پیشروی خود به سمت ناحیه راهبردی القیاره ادامه می دهند تا آن را به طور کامل به محاصره درآورده و به آن یورش ببرند.
سپهبد عبدالغنی الاسدی فرمانده مرکز مبارزه با تروریسم در گفت وگو با العالم خاطرنشان کرد: واحدهای نظامی ما دیروز توانستند خط مقدم جبهه نبرد به وجود آمده توسط داعش را درهم بشکنند. دشمن بر این نقطه نظامی جهت موضعگیری در برابر نیروهایمان  بسیار تکیه کرده بود اما ناکام ماند.
واحدهای توپخانه ارتش عراق هم با آتشبار دقیق خود بر مواضع داعش در روستای زناویر در ناحیه القیاره در جنوب موصل توانستند سه سرکرده داعشی را به هلاکت برسانند.

209
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها