بازار داغ فروش سلاح حملۀ اورلاندو در آمریکا

بازار داغ فروش سلاح حملۀ اورلاندو در آمریکا
پنج‌شنبه 3 تير 1395 - 13:55

یک سایت فروش سلاح در آمریکا تنها درعرض یک هفته، بيش از 30 هزار قبضه تفنگ نیمه اتوماتیک AR-15 را که شبیه سلاح مورد استفاده در حمله اورلاندو است، به فروش رساند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فروشگاه "هانتر" که مقر آن در ایالت پنسیلوانیا است و به طور اینترنتی فعالیت می کند، اعلام کرد از زمان حمله به کلوپ شبانه اورلاندو در ایالت فلوریدا که به کشته شدن 49 نفر منجر شد، تفنگ AR-15 که از سوی شرکت تفنگ سازی "ارما لايت" طراحی شده است، بیشترین فروش را داشته است.

"تام انجل" مالک فروشگاه هانتر به شبکه فاکس نیوز گفت: فروش تفنگ AR-15 بسیار خوب است، البته حادثه تیراندازی در اورلاندو باعث افزایش میزان فروش نشده، اما وقتی دولت از منع فروش این نوع سلاح سخن می گوید، تمایل به خرید آن افزایش می یابد.

وی افزود: وقتی "حق" مردم در خرید یک نوع مشخص از سلاح گرفته می شود، آن ها برای تصاحب آن نوع سلاح تشویق می شوند و آن را خریداری می کنند.

برخی از تفنگ ها که شبیه تفنگ AR-15 هستند، به موجب قانون فدرال صادره در سال 1994 درارتباط با ممانعت از برخورداری از سلاح های تهاجمی ممنوع شده اند.

تفنگ AR-15 تفنگی نیمه اتوماتیک است بسیار شبیه سلاحی است که در حادثه تیراندازی در مدرسه ابتدایی "سندی هوک" و در تیراندازی سان برناردینو و نیز حمله اخیر در اورلاندو استفاده شد.

7- 215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها