نصر الله توضیح داد که چرا بغداد پایتخت داعش نیست

نصر الله توضیح داد که چرا بغداد پایتخت داعش نیست
جمعه 4 تير 1395 - 22:55

سید حسن نصر الله در سخنرانی امروز خود که به مناسبت چهلمین روز شهادت مصطفی بدر الدین با تبیین حقایق مبارزه با داعش در عراق، توضیح داد که چرا داعش خلافت خود را در بغداد بر پا نکرده است.


به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، گفت: «عراق با کمک ایران و حزب الله توانست مانع از ورود داعش به بغداد شود». او،  با قدردانی از علما و سیاستمداران اهل تسنن عراق نیز گفت: «آن ها تلاش های شیاطین را در نبرد فلوجه ناکام گذاردند».

نصر الله، در سخنرانی خود که به مناسبت چهلمین روز شهادت مصطفی بدرالدین برگزار شد، افزود: «برادران عراقی از حزب الله خواستند تا شماری از فرماندهان و کادر خود را به عراق اعزام  کند. البته آن ها از حزب الله نیروی های رزمنده نخواستند. من این درخواست جدی کمک را به بدر الدین منتقل کردم. او نیز تنها در چند ساعت آن تعداد از فرماندهان و نیروهای حزب الله را که عراق به آنان نیاز داشت، آماده اعزام کرد. هیچ کس جز شهید بدر الدین نمی توانست این کار را انجام دهد».
دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرد: «اگر ایران، حزب الله وعراقی ها به این درخواست کمک پاسخ نمی دادند، داعش هم اکنون در بغداد بود و این شهر پایتخت خلافت این گروه می شد».

نصر الله با اشاره به اینکه عراقی ها، با وجود تبلیغات منفی شبکه های ماهواره ای فتنه انگیز، توانستند با ایجاد یک وحدت ملی علیه داعش این گروه تروریستی را از مناطق بسیاری بیرون برانند، تأکید کرد نیروهای عراقی که امروز در فلوجه و موصل می جنگند، در حال دفاع از تمام منطقۀ خاورمیانه هستند نه فقط شهرهای خود.

217-220

پربیننده ترین خبرها