راهکار گروه‌های معارض بحرینی برای مقابله با آل‌خلیفه

راهکار گروه‌های معارض بحرینی برای مقابله با آل‌خلیفه
شنبه 5 تير 1395 - 08:38

کارشناس بحرینی گفت: گروه های معارض بحرین برای مقابله با اقامات حکومت این کشور باید متحد شوند.

جواد عبدالوهاب در گفتگو با شبکه خبری العالم از لندن درباره اهداف حکومت آل خلیفه در سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم اظهار داشت: این گونه تصمیم گیری ها، بیانگر سوء استفادۀ آل خلیفه از اوضاع منطقه ای و بین المللی است.

عبدالوهاب افزود: در شرایطی که آمریکا مشغول انتخابات ریاست جمهوری آینده خود است و کشورهای دیگر نیز مشغول پرونده های یمن و سوریه هستند، آل خلیفه سرکوبگری های خود را تشدید کرده و بر این باور است که تحولات بزرگی در منطقه رخ خواهد داد و باید تا آن زمان برگه های قدرت خود را تقویت و گروه های معارض را تضعیف کند.

این کارشناس بحرینی خاطرنشان کرد: حکومت آل خلیفه در این گونه تصمیمات از حمایت های بین المللی و به طور مشخص آمریکا و انگلیس برخوردار است. این دو کشور از همه جنایات مقامات بحرینی حمایت می کنند. جان کری وزیر خارجه آمریکا سه ماه پیش در دیدار با گروه های معارض گفته بود واشنگتن از راه حل آل خلیفه برای خارج شدن از بحران سیاسی حمایت می کند. این راه حل همان توقف تحرکات مردمی و پیدا کردن راه حل در پارلمان بحرین است. این موضع آمریکا باعث تشدید سرکوبگری های آل خلیفه می شود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است بحرینی ها در گزینه تحرکات مسالمت آمیز خود تغییراتی ایجاد کنند، گفت: امروز همه بحرینی ها خواهان اصلاح کار گروه های معارض و یکپارچه شدن این گروه ها هستند تا دیدگاه یکپارچه ای داشته باشند. حکومت بحرین در طول پنج سال گذشته به شدت تلاش کرده است در میان گروه های معارض اختلاف ایجاد و این گروه ها را به تندرو و میانه رو تقسیم کند تا در نهایت به آسانی همه آنها را از بین ببرد.

عبدالوهاب افزود: آل خلیفه در ابتدای همه معارضانی را که خواهان سرنگونی حکومت استبدادی بودند، زندانی کرد و به قتل رساند و سپس نوبت به گروه های میانه رو به ویژه جمعیت الوفاق رسید و آن را هدف قرار داد. حکومت آل خلیفه تعامل واحدی با گروه های معارض دارد ولی نگاه این گروه ها به حکومت متفاوت بوده و این مسئله دلیل قدرت یافتن آل خلیفه است.

211

پربیننده ترین خبرها