عذرخواهی بابت افشای حقیقت ضد اسراییل

عذرخواهی بابت افشای حقیقت ضد اسراییل
شنبه 5 تير 1395 - 11:54

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، بابت اظهارات اخیر خود در پارلمان اروپا در بروکسل عذرخواهی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "عربی 21" محمود عباس، طی اظهاراتی در پارلمان اروپا در بروکسل گفته بود خاخامهای یهودی، مسموم کردن آب چاههای مورد استفاده فلسطینیها را خواستار شده اند.
محمود عباس که پس از این سخنرانی از سوی مقامات صهیونیستی به یهودی ستیزی و اهانت به دین یهود متهم شده بود، اظهارات خود را پس گرفت و ضمن عذرخواهی گفت که قصد اهانت نداشته و به دین یهود احترام می گذارد.
رئیس تشکیلات خودگران فلسطین در پارلمان اروپا گفته بود: "همین یک هفته پیش تعدادی از خاخامهای اسرائیلی به وضوح از دولتشان خواستند که با مسموم کردن آبهای مورد استفاده فلسطینیها، آنها را قتل عام کنند... آیا این، تحریک علنی به کشتار جمعی ملت فلسطین نیست؟."
گفتنی است محمود عباس در حالی بابت افشای این حقیقت عذرخواهی کرده است که یک سازمان حقوقی اسرائیلی فاش کرده بود که شهرک نشینان صهیونیست آب آشامیدنی روستاها و شهرکهای فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری مسموم می کنند.
یهودا شاؤول، بنیانگذار سازمان "سکوت را می شکنند" گفته بود: "هدف شهرک نشینان از این کار این است که فلسطینیها را مجبور به ترک روستاها و شهرکهایشان کرده سپس اراضی آنها را تصرف کنند."
سازمان "سکوت را می شکنند" یک سازمان حقوقی است که نقض حقوق بشر از سوی ارتش و شهرک نشینان صهیونیستی علیه فلسطینیها، را رصد می کند.
یهودا شاؤول فاش کرده بود که فلسطینیهای ساکن روستایی در الخلیل - پس از آنکه شهرک نشینان مجاور، آب آشامیدنی آنها را مسموم کردند – مجبور شدند به مدت دو سال روستای خود را ترک کنند.
شاؤول گفت: گزارش ها نشان می دهد که این روش در مناطق مختلفی از کرانه باختری به کار رفته است.

208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها