بزرگترین سنگر تروریست‌ها در سوریه شکسته شد+فیلم

يکشنبه 6 تير 1395 - 17:15

سوریه (العالم) – ارتش سوریه توانست بزرگ‌ترین خط دفاعی تروریست‌ها را درهم بشکند و شهر "البحاریه" و مزارع اطراف آن را به طور کامل آزاد کند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری "العالم"، ارتش سوریه همچنین توانست مواضع داعش را که از سال 2014 در "رقه" بنا کرده بود، در هم بشکند.
نیروهای ارتش سوریه در "حلب" محور "الکاستیلو" را زیر آتش سنگین خود قرار داد و دسترسی تروریست ها به این محور را قطع و بزرگترین ضربه را به تروریست های مستقر در این شهر وارد کرد.

حسین مرتضی در برنامه "وقایع" شبکه خبری العالم گفت، ارتش سوریه پس از سیطره بر البحاریه و کشتزارهای اطراف آن که با درگیری شدید همراه بود، استحکامات تروریست ها را در همان ساعت های اولیه نبرد با استفاده از تاکتیک های دقیق و متمرکز رزمی منهدم کرد.

پیشروی ارتش سوریه در غوطه شرقی

پیشروی ارتش در "غوطه شرقی" در اطراف "دمشق" واقع در استان "ریف دمشق" زمینه را برای ورود نیروهای ارتش به شهر "النشابیه" در 4 کیلومتری البحاریه که دژ اصلی "جبهه النصره" است، فراهم ساخت.
با سیطره ارتش سوریه بر البحاریه بزرگترین خط دفاع اصلی گروه های تروریستی در هم شکست و سقوط کرد.

البحاریه در 18 کیلومتری "دوما" قرار دارد که سیطره ارتش سوریه بر آن باعث تنگ تر شدن حلقه محاصره تروریست ها می شود. 
ارتش سوریه به تحکیم مواضع خود در "غوطه غربی" در محور "داریا" – "معضمیه" به ویژه منطقه حائلی مبادرت کرد. ارتش سوریه از ابتدای سال 2016 بر این منطقه سیطره دارد.

درگیری تروریست های النصره و داعش در اردوگاه یرموک
همچنین درگیری دوباره ای میان گروه های تروریستی "داعش" و النصره در منطقه میان خیابان های "صفد" و "الجاعونه" در مرکز اردوگاه "یرموک" در اطراف دمشق رخ داد. اردوگاهی که برای مدتی شاهد آرامش شکننده بود.

نبرد ارتش سوریه و داعش در غرب رقه
محورهای نبرد در غرب رقه شاهد نبرد درگیری شدید میان ارتش سوریه و داعش بود که نیروهای ارتش دراین نبرد توانستند مواضع خود را در وسعتی حدود دو کیلومتر مربع تحکیم بخشند. 
تروریست های داعش با آسانی در بادیه "الرصافه" تردد می کنند که برای آنان امکان کار گذاشتن بمب در شنزارها را فراهم کرده است و این امر مانع پیشروی نیروهای ارتش سوریه شده است.
گروه های مین یاب ارتش سوریه در صدد خنثی سازی و منفجر کردن این بمب ها و مین های کار گذاشته شده تروریست ها هستند.

عملیات پایان دادن حضور داعش در رقه
ارتش سوریه در مهمترین عملیاتش در غرب رقه استحکامات داعش را که از سال 2014 بنا شده بود، منهدم کرد که به این ترتیب داعش دیگر قادر به سیطره بر آن نیست چه این که این عملیات به منظور پایان دادن به حضور داعش در استان رقه انجام شده است.   

جنگ و گریز ارتش سوریه با 30 گروه تروریستی در حلب
در حلب کسی قادر نیست تعریف مشخصی از آتش بس ارائه دهد اما می توان گفت که ارتش سوریه و هم پیمانانش در ماه های گذشته درگیر جنگ و گریز با بیشتر از 30 گروه تروریستی بودند.    
ارتش سوریه نیروهایش را در 8 روستای جنوب حلب که مساحت آن 24 کیلومتر است مستقر کرد. در مجموع 78 روستا با مساحت 800 کیلومتر مربع در این منطقه واقع است. 

ارتش محور الکاستیلو را زیر آتش گرفت و با قطع دسترسی تروریست ها به این محور، بزرگترین ضربه را به آنان در حلب وارد کرد، این موضوع باعث شد گروه های تروریستی به خاطر بسته شدن جاده الکاستیلو نبرد جدیدی را به منظور گشودن خط تدارکات از مرز "ترکیه" به طرف حومه "ادلب"، حومه حلب و محله های شهر آغاز کنند.  

206 ـ 211

پربیننده ترین خبرها