اهمیت روز جهانی قدس از نگاه شخصیت‌های عربی +ویدیو

دوشنبه 7 تير 1395 - 17:40

شخصیت های عربی در گفت و گو با خبرنگاران العالم از پایتخت کشورهای مختلف تأکید دارند که بزرگداشت روز جهانی قدس که یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) است؛ ملل عرب و مسلمان را به تفکر دوباره دربارۀ نقشی که می توانند در دفاع از قبلۀ اول جهان اسلام داشته باشند وا می دارد.

عبدالرزاق بوغنبور مسؤول هماهنگی ائتلاف مغربی برای سازمان های حقوق بشر به خبرنگار شبکه العالم در رباط تأکید کرد:" امام خمینی قدس سره این روز را بنا گذاشت تا روح جدیدی به دفاع از بیت المقدس بدمد".
وی افزود: معتقدم که این مناسبت ما را وادار می کند که یک بار دیگر به عنوان عرب و مسلمان از خودمان بپرسیم که چه نقشی می توانیم در احیای دفاع از قدس داشته باشیم.
احمد المیالی استاد دانشگاه عراق نیز در گفت و گو با خبرنگار العالم در بغداد گفت: "این روز، تلنگر به کسانی است که از اهمیت بیت المقدس و اهمیت آزادسازی آن از سیطرۀ یهودیان غافلند و نمی بینند که رژیم صهیونیستی با کمک برخی نظام های عربی و گشایش سفارت در آن کشورها تلاش در محکم کردن جای پای خود در فلسطین دارند."
رومانی جاد الرب نایب رئیس مرکز حقوق بشر "الکلمه" در مصر نیز به خبرنگار العالم تأکید کرد: "امام خمینی (ره) با نگاه تیزبین خود می دانست که موضوع آزادسازی فلسطین همچنان در آینده مطرح خواهد بود".
وی افزود: مسلمانان با بزرگداشت روز جهانی قدس دوباره روح امید را در جسم مردم فلسطین می دمند و ما هم امیدواریم که روزی با هدایت خدواند متعال همه با هم متحد شویم و این سرزمین مقدس را آزاد کنیم. انشاءالله.
202
 

پربیننده ترین خبرها