ترکیه .. دروازۀ صادرات گاز اسرائیل به اروپا

ترکیه .. دروازۀ صادرات گاز اسرائیل به اروپا
دوشنبه 7 تير 1395 - 19:49

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که امضای توافقنامه عادی سازی روابط با ترکیه راه را برای صادرات گاز فلسطین اشغالی به اروپا هموار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم نتانیاهو در کنفرانسی خبری در رم پایتخت ایتالیا گفت : هم اکنون امکان صادرات گاز اسرائیل به اروپا از طریق ترکیه فراهم شده است . بدون امضای توافقنامه عادی سازی روابط صادرات گاز اماکن پذیر نبود؛ توافقنامه ای که تأمین کننده منافع اسرائیل است.
نتانیاهو پیش از آغاز کنفرانس خبری گفته بود که امضای توافقنامه عادی سازی روابط بین اسرائیل و ترکیه تأثیر بسیار خوبی در رونق اقتصاد اسرائیل خواهد گذاشت.
بن علی ایلدیریم نخست وزیر ترکیه نیز در کنفرانسی خبری در آنکارا اعلام کرد که روابط کشورش با اسرائیل پس از 6 سال تیرگی با امضای توافقنامه روند عادی گذشته خود را بازیافته است .
ایلدیریم درباره احتمال گسترش همکاری ترکیه و اسرائیل در بخش انرژی نیز گفت : عادی سازی روابط سیاسی و اقتصادی در اولویت است.
رژیم صهیونیستی که به زودی به ذخایر گازی دریای مدیترانه دست درازی خواهد کرد ، درپی یافتن بازارهائی برای فروش این گاز است و امضای توافقنامه عادی سازی روابط با ترکیه زمینه را برای یافتن این بازارها فراهم کرده است.
رژیم اشغالگر قدس، سال 2015 عملیات متعددی را در دریای مدیترانه برای اکتشاف و استخراج گاز آغاز کرد.
اسرائیل هم اکنون 8 میدان گازی را به نام " تامار 1 ، تامار 2 (غرب حیفا)، لویاتان 1 ، لویاتان 2 (غرب یافا)، سارا و میرا (غرب نتانیا) ، ماری (نزدیک باریکه غزه) ، شِمِن (نزدیک اسدود) و کاریش (غرب حیفا) به تصرف خود درآورده است و اعلام می کند که میدان گازی دیگری را در نزدیکی قبرس کشف کرده که این میدان گازی را " ییشای " نامیده است و به زودی از آن بهره برداری خواهد کرد.

214
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها