جنبش الصابرین تأکید کرد:

جداسازی غزه از فلسطین در توافق اسرائیل - ترکیه

جداسازی غزه از فلسطین در توافق اسرائیل - ترکیه
سه شنبه 8 تير 1395 - 14:01

جنبش الصابرین فلسطین با اشاره به جداسازی غزه از بقیه خاک فلسطین در توافق اخیر ترکیه و رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: رقابت کشورهای عربی و غیرعربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی همه آزادگان و حامیان ملت فلسطین را آزرده است .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جنبش الصابرین با انتشار بیانیه ای در سایت اینترنتی خود تأکید کرد: توافقنامه ای که ترکیه و اسرائیل برای علنی کردن روابط خود امضا کردند، باریکه غزه را از بقیه خاک فلسطین خصوصاً قدس و کرانه باختری رود اردن جدا و مجزا دانسته است .
در این بیانیه آمده است: هر گونه توافق با رژیم صهیونیستی نَه تنها جایگاه این دشمن اشغالگر را در منطقه مستحکم تر می کند، بلکه در حکم به رسمیت شناختن این رژیم و پذیرفتن موجودیتش نیز است. هیچ مسلمان آزاده ای عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی را برنمی تابد. 
جنبش الصابرین تأکید کرد که هرگز نمی پذیرد  وعده " اعطای کمک های بشردوستانه به باریکه غزه " آرمان های ملی فلسطین را از یادها ببرد یا این آرمان ها را محدود به تشکیل کشور فلسطین در  مرزهای 1967 یا لغو محاصره باریکه غزه کند در حالی که توافق اخیر ترکیه و اسرائیل نَه شامل تشکیل کشور  فلسطین است نَه شکستن محاصرۀ غزه، بلکه فقط شامل وعده اعطای کمک های بشردوستانه است.
جنبش الصابرین همچنین مخالفت خود را با اشارۀ تلویحی یا صریح به قضیه اسرای فلسطینی در توافقنامه ترکیه و اسرائیل اعلام و تأکید کرد: فداکاری ها و از جان گذشتگی های جوانان فلسطینی هرگز به دستاویز و بهانه ای برای سازش هیچ کشوری با رژیم صهیونیستی تبدیل نخواهد شد .
جنبش الصابرین از میانجی گری هر کشوری برای آزادی اسرای فلسطینی استقبال می کند ولی فداکاری های جوانان فلسطینی نباید به توجیهی برای عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی تبدیل شود.

214

پربیننده ترین خبرها