آیا پول‌های قطر الحریری را از غرق شدن نجات می‌دهد؟

آیا پول‌های قطر الحریری را از غرق شدن نجات می‌دهد؟
سه شنبه 8 تير 1395 - 18:18

سعد الحریری که جریان حامی او در لبنان به بن بست مالی و سیاسی رسیده است، در پایتخت قطر با حاکمان این کشور رایزنی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، سعد الحریری، نخست وزیر پیشین لبنان، در سفری کوتاه به دوحه با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، و محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، وزیر خارجۀ این کشور، دیدار و دربارۀ بحران سیاسی لبنان با آنان گفتگو کرد.
روزنامۀ "القدس العربی" با انتشار این خبر نوشت که سفر الحریری به قطر در شرایطی انجام شد که منطقه در شرایط حساسی به سر می برد و شاهد تحولاتی است سبب شده حل برخی مسائل به تلاش بیشتری نیاز داشته باشد.
وزیر خارجۀ قطر، پس از این دیدارها، در صفحۀ توییتر خود نوشت: «گفتگوهای سازنده ای دربارۀ تحولات لبنان با سعد الحریری داشتیم. قطر از هر راه حلی که خواسته های مردم لبنان را برآورده کند، حمایت می کند».
الحریری پس از این سفر کوتاه، که جزئیات آن را علنی نکرد، دوحه را ترک کرد.
سفر الحریری به قطر در شرایطی انجام شد که لبنان شاهد یک بحران سیاسی عمیق و فلج همه جانبه است. پارلمان لبنان به دلیل اختلافات گروه های سیاسی این کشور از دو سال پیش که دوران ریاست جمهوری میشل سلیمان پایان یافت، در انتخاب جانشین او ناکام مانده است.
در سوی دیگر، سعد الحریری، در کنار فشارهای سیاسی که جریان "المستقبل" با آن رو به روست، با یک بحران اقتصادی سخت هم مواجه است؛ زیرا طرح های شرکت او در عربستان با نام "سعودی اوجیه" با مشکل رو به رو شده و حتی از پرداخت دستمزد کارکنان خود نیز ناتوان شده است. همین مساله سبب شده است که کارکنان شرکت حریری به تازگی در ریاض دست به اعتراض بزنند.
منابع خبری "القدس العربی" اشاره نکرده اند که آیا سعد الحریری در قطر افزون بر بررسی بحران سیاسی لبنان، دریافت کمک برای رهایی از بحران مالی اش را نیز مطرح کرده است یا خیر، به ویژه اینکه این بحران مالی به شدت بر جریان سیاسی او در لبنان یعنی "المستقبل" تاثیر گذاشته و تصمیمات آن را تضعیف کرده است.
220
 

پربیننده ترین خبرها