ترکیه دبه درآورد؛ غرامت نمی دهیم!

ترکیه دبه درآورد؛ غرامت نمی دهیم!
سه شنبه 8 تير 1395 - 20:38

نخست وزیر ترکیه با عدول از سخنان روز گذشته خود بعید دانست که کشورش آماده پرداخت غرامت به روسیه به خاطر سرنگون ساختن هواپیمای جنگی این کشور در سال گذشته نزدیک مرز سوریه باشد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری "العالم"، "بن علی یلدیرم" در گفت و گو با شبکه "سی ان ان ترک" افزود: پرداخت غرامت به روسیه ناوارد است، ما فقط ابراز تاسف کردیم.

وی همچنین گفت: رابطه با قاهره در سطح وزرا از سر گرفته خواهد شد اما زمان آن را مشخص نکرد.  

منابعی در ریاست جمهوری ترکیه نیز گفتند: "رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه در نامه خود به "ولادیمیر پوتین" به خاطر این حادثه عذرخواهی نکرد.

آنان که به نامشان اشاره نشده است، افزودند: اردوغان خطاب به خانواده خلبان کشته شده روس و نه دولت روسیه نسبت به این حادثه ابراز تاسف عمیق کرد و درباره پرداخت غرامت به این خانواده سخن نگفت.

این منابع ادامه دادند: موضع ترکیه نسبت به شبه جزیره کریمه و بحران سوریه و اوکراین تغییر نکرده و می توان این موضوع را با روسیه به طور مستقیم بررسی نمود.

دو فروند جنگنده اف 16 ترکیه در سوم آذرماه سال 94(24 نوامبر2015) یک فروند هواپیمای جنگنده سوخوی 24 روسیه را هنگام ماموریت حمله به تروریست های داعش ، در مرز سوریه و ترکیه سرنگون کردند، از آن زمان روابط مسکو و آنکارا به شدت تیره شده و روسها به اقدام های تحریمی علیه ترکیه دست زدند.

206-9 

پربیننده ترین خبرها