آخرین پیام‌ داعشی‌ها قبل از غرق شدن در فرات +صدا

چهارشنبه 9 تير 1395 - 14:18

عناصر داعش، پس از شکست در فلوجه سعی کردند با عبور از رود فرات، فرار کنند اما امواج سهمگین رود آن‌ها را در کام خود فرو برد و آخرین پیام‌های صوتی دریافت شده از آنان، پیام کمک‌خواهی بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وبگاه روسی اسپوتنیک، به نقل از یکی از منابع امنیتی عراقی، پیام ضبط شدۀ صوتی منتشر کرد که لحظات فروپاشی داعشی ها در آخرین حضورشان در فلوجه پیش از غرق شدن در رود فرات را مستند می کند.

این پیام صوتی، را نیروهای اطلاعاتی عراق، در بامداد عملیات آزادسازی منطقه حی الجولان در شمال فلوجه در استان الانبار پس از هک کردن خط تماس عناصر داعش در فلوجه با مرکز فرماندهی، ضبط کردند.

یک گروه 42 نفرۀ داعشی که از جنگ حی الجولان گریخته بودند، سوار قایق شدند و سعی کردند از رود فرات بگذرند تا خود را به قرارگاه فرماندهی خود در الازرگیه در شمال غربی فلوجه برسانند. سرکردۀ این افراد، در پیام صوتی به قرارگاه می گوید: به خدا کارمان ساخته است..

عناصر داعش، از زمان غروب آفتاب در روز شنبه، تا نزدیک سپیده دم یک شنبه تلاش کردند داعشی های فراری را به کرانه رود برسانند، اما قایق سواران هر قدر تلاش کردند، نتوانستند خود را به کرانه رود برسانند، در میان آنان فقط یک نفر به نام "ابویوسف" توانایی راندن قایق داشت، اما او نیز به تنهایی نتوانست آنان را از این شرایط نجات دهد.

در این شرایط عناصر داعش سعی کردند به آب بزنند و شنا کنان خود را به آن سوی رود برسانند، به همین سبب فقط شمار اندکی از آنان موفق شدند و بقیه در امواج سهمگین رود غرق شدند.

داعشی ها نتوانستند با استفاده از پل قدیمی، خود را به آن سوی رود برسانند، زیرا این پل را خود آنان منفجر کرده بودند تا از پیشروی نیروهای عراقی به فلوجه جلوگیری کنند، تا به این ترتیب، قدیمی ترین مخفیگاه داعشی ها از سال 2014 تاکنون، سقوط کند و به دست نیروهای عراقی آزاد شود.

205 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها