حقایق عجیب درباره خدمات داخل هواپیما

حقایق عجیب درباره خدمات داخل هواپیما
چهارشنبه 9 تير 1395 - 14:48

روزنامه ایندیپندنت، چاپ لندن به تازگی گزارشی را درباره کیفیت و نوع خدماتی که هواپیماهای مسافربری به مسافران ارائه می دهند، منتشر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ایندیپندنت در این گزارش با استناد به اظهارات برخی مهمانداران، 9 حقیقت وحشتناک درباره کیفیت خدماتی که در داخل هواپیماها به مسافران ارائه می دهند و برخی مسائل دیگر که مسافران از آن بی خبرند، را منتشر کرده است:

1-  شرکت های هواپیمایی معمولا پتو و بالشهای مورد استفاده در هواپیما را نمی شویند.
برخی شرکتهای هواپیمایی بلافاصه پس از هر پرواز بالشها و پتو را نمی شویند بلکه پس از هر بار استفاده تنها کاری که می کنند این است که آنها را تا کرده کنار می گذارند تا در پرواز بعدی مورد استفاده قرار گیرد. مهمانداران می گویند بهترین راه حل برای این مشکل، تقاضای پتوی جدید و آکبند است.

2-  آبهای مورد استفاده در هواپیماها، آلوده است.
برخی مهمانداران، از نوشیدن قهوه و چای در هواپیما خودداری می کنند. آنها می دانند که آب مورد استفاده در این قهوه و چای از منبع آبی که در قسمت انتهای هواپیما تعبیه شده، تامین می شود و این قسمت هواپیما، کثیف و آلوده است. یکی از مهمانداران می گوید: "هرگز به عمرم ندیدم که این منبع آب، تمییز شده باشد." بنابرین بهتر آن است که تا وقتی در هواپیما هستید از آب معدنی استفاده کنید.

 3-  غذای کادر پرواز بهتر از غذایی است که به مسافران داده می شود.
وعده های غذایی کادر پرواز، از کیفیت و طعم بهتری نسبت به غذای مسافران برخوردار است. گو این که کیفیت غذای کادر پرواز هم نسبت به نوع و جایگاه هر شرکت هواپیمایی تفاوت دارد.

4-  مهمانداران از دستشویی هواپیما استفاده نمی کنند
یکی از مهمانداران اذعان می کند که فقط برای شست و شوی دست و وقتی که مجبور است از دستشویی هواپیما استفاده می کند.

5-  استفاده از دستشویی ممکن است باعث تأخیر در پرواز شود!
استفاده بی موقع از دستشویی هواپیما زمانی که علامت بستن کمربند روشن است، می تواند باعث تأخیر در پرواز و نیز فرود هواپیما شود.

 6-  لبخند مهمانداران معمولا نشانه بروز اتفاق ناخوشایند یا اختلال در هواپیماست!
زمانی که هواپیما دچار مشکل یا بحرانی می شود، مسافران چشم به مهمانداران می دوزند و حرکات آنها را زیر نظر می گیرند تا از تحلیل حالت و رفتارهای آنها به میزان و شدت خطر به محض وقوع پی ببرند.

7-  هر پرواز، مهماندار "ذخیره" دارد

وقتی که می بینید خانم یا آقای مهمانداری با سرعت به سمت هواپیما می دود، دلیل بر این نیست که دیرش شده یا اتفاق خاصی افتاده، بلکه نشانه آن است که او باید جایگزین همکار خود در کادر مهمانداری شود.
چنانچه یکی از مهمانداران نتواند کار خود را انجام دهد، همیشه یک یا دو مهماندار ذخیره (در حال آماده باش) هستند که جایگزین او شوند.

8-  مهمانداران استراحت کافی ندارند
معمولا مهمانداران دچار کم خوابی هستند، مخصوصا وقتی که پرواز به هر دلیلی با تأخیر انجام می شود.

9- کادر پرواز فقط در ازای ساعات پرواز هواپیما دستمزد می گیرند
در برخی شرکتهای هواپیمایی، مهمانداران فقط در ازای در طول مدت پرواز حقوق می گیرند و در ازای ساعات معطلی در فرودگاه یا زمان انتظار برای پر و خالی شدن هواپیما، پولی دریافت نمی کنند.

208 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها