تشکیل کشور مستقل فلسطین؛ مرحلۀ نهایی اشغال!

تشکیل کشور مستقل فلسطین؛ مرحلۀ نهایی اشغال!
چهارشنبه 9 تير 1395 - 22:58

العالم - رییس سابق بخش اطلاع رسانی دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی، راه حلی برای نهایی کردن اشغال فلسطین به مقامات این رژیم پیشنهاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "یوعز هندل"، رییس سابق بخش اطلاع رسانی دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی، در گفتگو با روزنامه صهیونیستی "مکور ریشون"، مدعی شد که حل مشکل فعلی در اراضی اشغالی  «تشکیل کشور فلسطین، بدون سلاح» است. هندل، در عین حال، تاکید کرد: «تحقق راه حل نهایی منازعه اسراییلی فلسطینی محال است.»
رییس سابق بخش اطلاع رسانی دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: «اسراییل باید بیشترین مساحت اراضی را تصرف کرده و در مقابل، کمترین تعداد فلسطینیان در داخل مرزهایش حضور داشته باشد و مسئولیت بقیه فلسطینیان را به تشکیلات خودگردان فلسطین واگذار کند».

پایگاه اینترنتی "وطن" به نقل از هندل نوشت: «پایان دادن به منازعه اسراییلی - فلسطینی آسان نیست و نمی توان با فلسطینیان به صلح رسید.» 
وی ادعا کرد  که تل آویو با امضای پیمان اسلو با سازمان آزادیبخش فلسطین در واقع از آرزوی تشکیل کشورش در سراسر سرزمین فلسطین عدول کرد، اما امروز باید تصمیم های مناسبی اتخاذ کرد. اما این تصمیم نباید انضمام اراضی فلسطینی کرانه باختری به اسراییل باشد؛ چون این کار  باعث تشکیل یک کشور واحد اما با دو هویت یهودی - فلسطینی خواهد شد. او به مقامات اسرائبل توصیه کرد که باید یهودیان از فلسطینیان جدا شوند تا آرمان کشور یهودی تحقق یابد.
وی گفت: «چپگرایان اسراییلی معتقدند این جدایی باید در مرزهای 1967 باشد، اما این امکان نیست؛ چون اصلا چنین مرزی در عمل وجود خارجی ندارد. لذا اسراییل نهایتا باید جدایی فلسطینیان را بر اساس مرزهایی مشخص کند که مبتنی بر مصلحت اسراییل باشد.»    
206-201-220
 

پربیننده ترین خبرها