الحشد الشعبی به ادعاهای عربستان پاسخ داد

الحشد الشعبی به ادعاهای عربستان پاسخ داد
پنج‌شنبه 10 تير 1395 - 09:54

رئیس هیئت الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در عراق به اظهارات عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی واکنش نشان داد و از او خواست تا در امور داخلی عراق مداخله نکند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فالح الفیاض" در پاسخ به اظهارات وزیر امورخارجه عربستان مبنی بر لزوم انحلال الحشد الشعبی، به شبکه السومریه گفت: این موضوع به الجبیر یا غیر از او ربطی ندارد و بهتر است که دخالت نکند.

وی همچنین تاکید کرد، که این اظهارات بیانگر یک افق دید محدود است، و به نفع روابط بین کشورها نیست.

الفیاض گفت: من در سمینارهای بین المللی نشنیده ام که الحشد الشعبی باید مجرم شناخته شود، و جهان الحشد الشعبی را عنصر اساسی در جنگ علیه تروریسم می داند. الحشد الشعبی داعش را که عنصر طائفه گیری در عراق بود و تحریک به قتل 70 درصد ملت عراق می کرد، درهم شکست و انسان های منصف می گویند که الحشد الشعبی فتنه را از بین برد، اما این نتایج خوشایند برخی نیست.

وی خاطرنشان کرد: فرماندهی الحشد الشعبی با درخواستهای بسیاری از سوی اهالی موصل برای پیوستن به این نیروها مواجه است، و شمار درخواست دواطلبان عضویت، به 40 هزار نفر رسیده است.

الفیاض گفت: اگر الحشد الشعبی نبود، مناطق اساسی آزاد نمی شد و الحشد الشعبی و ارتش و نیروهای امنیتی فعالیت انسانی بزرگی انجام می دهد و شمار نیروهای الحشد الشعبی به 140 هزار نفر رسیده است و در موصل چهار هزار نیرو وجود دارند و اینها رابطه ای با الحشد الوطنی ندارند و روند تکمیل امور برای (جذب) 15 هزار نیرو از موصل انجام خواهد شد.

وی افزود: 10 هزار نیرو از استان الانبار در صفوف الحشد الشعبی هستند و پنج هزار نفر از استان صلاح الدین و سه هزار نفر هم از استان دیالی.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها