روز جهانی قدس احیاگر هویت اسلامی مسلمانان+ویدیو

پنج‌شنبه 10 تير 1395 - 12:19

(العالم) ـ پژوهشگران و حقوق دانان تاکید کردند که زنده نگه داشتن روز جهانی قدس به معنی اعاده هویت اسلامی به مسلمانان است.

محمد صادق هاشمی رییس مرکز تحقیقات عراق در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم اظهار داشت: با توجه به تمامی اصول شرع و اعتقادات و ارزش های اسلامی و انسانی، بر ما و تمامی مسلمانان جهان واجب است تا به ندای امام خمینی (ره) در زنده نگه داشتن روز جهانی قدس لبیک بگوییم زیرا این اقدام به مثابه بازگشت هوایت اسلامی به مسلمانان است.
هاشمی توضیح داد: این هویت در رویارویی همزمان با طرح صهیونیستی آمریکایی انگلیسی تجلی می یابد، که بخشی از فلسطین را به اشغال خود درآورده است.
وی افزود: از نظر ما فلسطین صرفا یک سرزمین مقدس نیست . هر چند این موضوع مهمی است اما مهم تر از همه این است که روز جهانی قدس به معنی اعلام هویت ما و مخالفت با طرح آمریکایی است.
وی تصریح کرد: هر کس که در احیای این روز سهل انگاری کند در واقع فریب توطئه های آمریکا را خورده است و به بخشی از این توطئه تبدیل شده و یا در مورد آن بیطرف خواهد ماند. وظیفه اخلاقی و انسانی و شرعی از هر مسلمانی می طلبد تا در این روز به ندای امام خمینی (ره) لبیک گوید و مخالفت قاطع خود را با طرح صهیونیسم اعلام کند و بر ضرورت و اهمیت تلاش ها و اتخاذ اقدامات یکپارچه جهت احقاق حقوق حقه فلسطین تاکید کند.
طیب مضماض سردفتردار انجمن حقوق بشر بحرین در مصاحبه با العالم به مناسبت روز جهانی قدس گفت: ما از همه افراد غیور و آزادیخواه و حق طلب می خواهیم تا با ملت فلسطین در مبارزه با صهیونیسم و شهرک سازی هم صدا شوند تا بتواند بار دیگر بر تمام سرزمین خود حاکم شود و تمامی پناهجویان و آوارگان فلسطینی به خانه و کاشانه خود بازگردند.
یاسر الحروی تحصیل کرده دانشگاهی و پژوهشگر سیاسی از روز جهانی قدس به عنوان یک روز مهم در بین امت مسلمان و جهان عرب یاد کرد.
وی افزود: در چنین روز بزرگی امت مسلمان و عرب گردهم جمع می شوند و طنین فریاد خود را متوجه اسراییل و آمریکا می کنند.
الحروی تاکید کرد: در چنین روز بزرگی مقاومت پیروز است. مستضعفان در این روز علیه مستکبران فریاد برمی آورند و تمامی مسلمانان پیامی برای آمریکا و اسراییل و تمامی کشورهای مستکبر در جهان می فرستند و طی آن تاکید می کنند که تا آزادی کامل فلسطین در یک صف به هم فشرده متحد باقی خواهند ماند.
209 ـ 211

پربیننده ترین خبرها