جدی شدن چالش‌های امنیتی در ترکیه

جدی شدن چالش‌های امنیتی در ترکیه
پنج‌شنبه 10 تير 1395 - 13:46

روزنامه گاردین چاپ لندن سرمقاله خود را با عنوان " دیدگاه گاردین در مورد انفجارهای استانبول : چالش های امنیتی فراروی ترکیه" به انفجارهای اخیر در فرودگاه آتاتورک استانبول اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گاردین روز پنجشنبه نوشت: ابراز همدردی جهانی با قربانیان انفجارهای اخیر استانبول نه تنها بیانگر ترس و نگرانی جهانیان از حملات تروریستی است بلکه نشان می دهد که این حملات ممکن است در هر نقطه ای که مردم همه روزه رهسپار آن می شوند، روی دهد.
گاردین به اظهارات رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه پس از اعلام عزای عمومی اشاره کرد که طی آن تاکید کرد این حملات ممکن بود در هر فرودگاه و یا هر یک از شهرهای جهان روی دهد.
این نشریه خاطرنشان کرد، پس از حملات پاریس و بروکسل هیچکس تصور نکند که کشوری در جهان وجود دارد که از این نوع حملات در امان باشد. هر چند برخی از حملات با هم دردی بیشتری همراه است.
گاردین نوشت: تا کنون هیچکس در صفحات شبکه های اجتماعی کمپینی با عنوان " من استانبول هستم" مشاهده نکرده است همانند آنچه که پس از حمله به مجله شارلی ایبدو در پاریس انجام گرفت.
روزنامه گاردین خاطرنشان کرد، مقامات ترکیه گروه تروریستی داعش را مسوول این حملات دانستند و گفتند که داعش با کمک شماری از عناصر خود دست به چنین حمله ای زده است. این در حالی است که گروه داعش تا کنون مسوولیت این حمله را برعهده نگرفته است.
اردوغان از کشورهای غربی خواست تا در برابر تروریسم با یکدیگر متحد شوند و حمله تروریستی در استانبول را یک لحظه سرنوشت ساز در رویارویی جهانی علیه تروریسم به شمار آورند.
209 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها