جزئیات پیشنهاد اوباما به‌ پوتین دربارۀ گام بعدی درسوریه

جزئیات پیشنهاد اوباما به‌ پوتین دربارۀ گام بعدی درسوریه
جمعه 11 تير 1395 - 09:23

روزنامۀ "واشنگتن پست" جزئیات پیشنهاد آمریکا به روسیه دربارۀ همکاری نظامی در سوریه را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، روزنامۀ واشنگتن پست نوشت دولت اوباما به روسیه پیشنهاد کرده است که دو کشور در سوریه مشارکت نظامی تازه ای آغاز کنند. بر اساس این پیشنهاد، آمریکا با روسیه برای جنگ با تروریست های افراط گرا همکاری خواهد کرد و در مقابل، دولت سوریه باید از حمله به گروه های مسلح مورد حمایت آمریکا خودداری کند.
یک مسئول آمریکایی اعلام کرد که این پیشنهاد، دوشنبۀ گذشته، پس از «چند هفته بحث و گفتگو در دولت آمریکا» به روسیه ارائه شده است. واشنگتن پست افزود بر اساس این پیشنهاد، آمریکا با نیروی هوا – فضای روسیه در زمینۀ تبادل اطلاعات دربارۀ اهداف و هماهنگی برای حمله به جبهة النصره – که علیه دولت سوریه می جنگد – همکاری خواهد کرد.
این روزنامه تأکید کرد که پیشنهاد یادشده با استقبال اوباما و جان کری، وزیر خارجه، رو به رو شده است و در صورت اجرا شدن، همکاری نظامی میان آمریکا و روسیه را به سطح بی سابقه ای می رساند. واشنگتن پست یادآور شد که روسیه از مدت ها پیش به آمریکا پیشنهاد همکاری در سوریه را داده بود.
آمریکا، در قبال همکاری با روسیه علیه گروه های افراط گرا، خواستار آنست که روس ها بر دولت سوریه فشار آورند تا از بمباران گروه های مسلح مورد حمایت آمریکا – که این کشور ادعا می کند تروریستی نیستند – خودداری کند. البته آمریکا مختصات دقیق محل حضور گروه های مورد حماتیش را به روسیه نخواهد داد بلکه تنهات مناطقی را که می خواهد از حملات نیروی هوایی سوریه در امان بمانند، معین خواهد کرد.
واشنگتن پست، همچنین، با اشاره به مخالفت اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، با این پیشنهاد نوشت که او در نهایت مجبور شده است این نظر اوباما را بپذیرد.
این پیشنهاد در حالی از سوی دولت مردان آمریکا برای حمایت از برخی گروه های تروریستی در برابر ارتش سوریه مطرح شده است که چندی پیش نیز 51 دیپلمات پیشین آمریکا با ارسال نامه ای به کاخ سفید، از دولت آمریکا خواسته بودند تا برای اعمال فشار علیه دولت سوریه، از قدرت نظامی در سوریه استفاده کند.
220
 

پربیننده ترین خبرها