پشت پردۀ حضور اسد در خط مقدم و سقوط "غوطه"

پشت پردۀ حضور اسد در خط مقدم و سقوط
جمعه 11 تير 1395 - 09:41

"آیا بشار اسد، شخصاً فرماندهی جنگ در غوطۀ شرقی را به عهده گرفته است؟" این سئوالی است که پس از بازدید اسد از این منطقه، افکار همگان را به خود مشغول داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بازدید اسد از منطقه غوطۀ شرقی، در حالی صورت گرفت که این منطقه، خط مقدم جنگ با گروه های مسلح تروریست به شمار می رود. به همین سبب، این بازدید به مثابۀ پیامی مهم قلمداد شد که همگان در انتظار روشن شدن آن به سر می برند.
منابع نظامی در مرکز غوطۀ شرقی به وبگاه "شام پرس" خبر دادند که پس از بازدید اسد از این منطقه، جنب و جوشی گسترده آن را فرا گرفت و آماده سازی تجهیزات و نفرات در دستور کار قرار گرفت و به نظر می رسد این تحرکات، به مثابۀ بسترسازی برای جنگی بزرگ در غوطه باشد، به ویژه پس از آن که ارتش سوریه راه امدادرسانی به گروه های مسلح تروریست در غوطه را قطع کرد و مهم ترین پایگاه های آنان را زیر آتش سنگین خود تحت محاصره درآورد.
بسیاری از ناظران تحولات میدانی بر این باورند که پس از ورود اسد به عرصه درگیری در غوطه، این منطقه را باید در شمار مناطق تحت کنترل ارتش سوریه شمرد.
اکنون سئوال این است که آیا بشار اسد، شخصاً بر این جنگ نظارت دارد؟
از سئوالاتی که رئیس جمهور سوریه از افسران و سربازان کرد و از در دست داشتن نقشه عملیات در مرکز غوطه، می توان به این نتیجه رسید که اسد، شخصاً اداره جنگ های بزرگ را به عهده دارد.
در چند ساعت گذشته، خبرهایی از پیشروی ارتش سوری در محور ریف دمشق شنیده شد و حرف و حدیث ها از تاکتیکی جدید خبر می دهند که در دستور کار ارتش قرار گرفته است و آن تاکتیک جنگ تونل ها و خندق هاست که هر چند چندان تازگی هم ندارد، اما استفاده از آن، نتایجی سریع تر و گسترده تر را به دنبال داشته است.
حضور بشار اسد در خط مقدم درگیری، مساله ای تصادفی نبود، بلکه طرحی برنامه ریزی شده برای چراغ سبز نشان دادن جهت آغاز نقشه ای بود که از پیش برای آن برنامه ریزی شده بود.
شاید ارائه جزییات بیشتر در این زمینه، به نوعی پیشداوری باشد، بنابراین بهتر است منتظر بمانیم تا ببینیم سرانجام این حرکتِ بشار اسد چه خواهد بود.

205-220

پربیننده ترین خبرها