برگزاری متفاوت روز قدس در صیدا

برگزاری متفاوت روز قدس در صیدا
جمعه 11 تير 1395 - 18:05

العالم- مراسم روز جهانی قدس امسال در شهر صیدا در جنوب لبنان با حضور هزاران تن از مردم و شخصیت های سیاسی و مذهبی فلسطین و لبنان به صورت متفاوتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درمراسم امسال شخصیتهای سیاسی، مذهبی فلسطین، لبنان و نمایندگان گروههای فلسطینی درکنار یکدیگر برای تاکید بر مقاومت و پایداری مردم در داخل و خارج شرکت کردند.

اعضای هیاتها و جمعیتها دست در دست یکدیگر در کنار روحانیون و گروههای فلسطینی زیر پرچم فلسطین و با شعار" مقاومت و حمایت از پایداری داخل و خارج " در خیابانهای این شهر راهپیمائی کردند.

" شیخ ماهر حمود" رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: این شعارهیچگاه رنگ نباخته بلکه به گواهی بیشترگروههای فلسطینی و همه آزادگان جهان هر سال  اعتبار آن افزایش یافته وپررنگترشده است.

"فتحی العرادات" دبیرگروههای سازمان آزادی بخش فلسطین نیز گفت:" سئوال  ما امروز در روز جهانی قدس این است که دنیای عرب و اسلام برای تثبیت پایداری ملت فلسطین چه اقداماتی انجام داده است".

وی افزود: فقط یک ربع دیگر مانده تا یهودی سازی قدس تکمیل شود.

با توجه به اشکال مختلف مقاومت علاوه بر سیاستمداران و مقام ها ، گروههای پیش آهنگ و ورزشکاران نیز دربزرگداشت این روز؛ همبستگی خود را با فلسطین اعلام کرده و درخیابانهای جنوب لبنان در حالی که پرچم های فلسطین و تصاویر قدس و مسجدالاقصی مبارک را در دست داشتند برای یک هدف که همان قدس بود در خیابانها راهپیمائی کردند.

تظاهرکنندگان تاج های گل را بر قبور شهدای حملات رژیم صهیونیستی سال 82 گذاشتند تا بگویند،افزایش شمار شهدا هیچ تاثیری درروند درگیری ها ندارد.

"رامز مصطفی" مسئول جبهه خلق برای آزادی فلسطین شاخه فرماندهی کل در لبنان درگفت وگو با خبرنگار شبکه العالم اعلام کرد: ما بروفاداری خود به جمهوری اسلامی؛ حامی انقلاب و ملت فلسطین که شبانه روز برای زنده نگاه داشتن این مساله تلاش می کند، تاکید می کنیم.

شرکت کنندگان در مراسم روز قدس در صیدا تاکید کردند که ادامه برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس تاکیدی بر اهداف امام خمینی (ره) و بیداری است که در روح امت مسلمان دمید به گونه ای که آن را به قدرتی برای بزرگداشت هر جمعه آخر ماه مبارک رمضان موسوم به روز جهانی قدس تبدیل کرد. مردم لبنان و فلسطین این پیام را به گوش همگان رساندند که مساله فلسطین هرگز با گذشت زمان فراموش نخواهد شد.

217-9

پربیننده ترین خبرها