عضو فتح: عاشقان قدس عملا وارد صحنه شوند

عضو فتح: عاشقان قدس عملا وارد صحنه شوند
جمعه 11 تير 1395 - 20:15

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح با تاکید برلزوم ورود تمام عاشقان قدس به صحنه مبارزه و جهاد گفت: امام خمینی (ره) با اعلام روز جهانی قدس مسئله فلسطین را زنده کردند.

عباس زکی به مناسب روز جهانی قدس در گفت وگو با خبرنگار شبکه خبری العالم از ملت های عرب و مسلمان خواست تا به دولت های خود فشار بیاورند و علیه منافع اسرائیل و آمریکا وارد عمل شوند.

وی حمله به یمن را در راستای خدمت به رژیم اسرائیل دانست و جریان های تکفیری ساخته و پرداخته آمریکا و اسرائیل را محکوم کرد.

زکی خواستار اجرای عملی شعارهای حمایت از مسئله فلسطین شد و گفت: سخن گفتن از انتفاضه ای در شان و منزلت قدس یا هرگونه فعالیت عربی و بین اللملی و اسلامی در شان این شهر دشوار است زیرا قدس با جایگاه معنوی و راهبردی خود به عنوان مقدس ترین جا روی کره زمین نباید به این حال رها شود.

به گفته عباس زکی، صدها میلیون نفر قدس را مقدس می شمارند؛ اما باید شعارهای آنها جنبه عملی به خود بگیرد زیرا اگر این شعارها فاقد جنبه اجرایی باشد، این امر به نفع اسرائیل خواهد بود.

عضو جنبش فتح آمریکا را سر مار و هم پیمان راهبردی رژیم اسرائیل توصیف کرد و گفت: امت عرب قربانی هرج و مرج هدفمند آمریکا شده اند که یکدیگر را می کشند اما در مقابل، اسرائیل در آسودگی تمام به سرمی برد و اسرائیل از علل هرج و مرج هدفمند آمریکا است زیرا یکی از ایالت های آمریکا شمرده می شود.

وی به تلاش آمریکا برای اختلاف افکنی بین شیعیان و اهل سنت اشاره کرد و گفت که آمریکا، اسلامی مناسب خودش می خواهد لذا القاعده و سپس داعش را در دستور قرار داد و در زمینه (اختلاف) بین شیعه و سنی کار کرد که براساس آن، هرچه از اهل سنت باقی مانده است باید جان خود را از دست بدهد و شیعیان نیز نباید زمام امور را بدست بگیرند. این امر کاملا روشن است و بر مسئله قدس بازتاب منفی دارد.

عباس زکی سپس به روند شهرک سازی و یهودی سازی شهر قدس اشاره کرد و گفت: قدس هم اکنون در فاجعه به سرمی برد و اهالی فلسطینی آن مردمی عظیم و بردبار هستند.

وی با اشاره به انتفاضه جاری قدس تاکید کرد: فلسطین امروز آماده انفجار است و ملت فلسطین هرگز تسلیم نخواهند شد و وظیفه خود را انجام خواهند داد و از جایی که آخرین آرزو پایان می یابد، معجزه ها آغاز می شوند.

عباس زکی حضرت امام خمینی (ره) را "منجی" توصیف کرد و گفت: ما نقش عظیم و انتظارات ایشان درخصوص قدس را ارج می نهیم.

وی سپس به روح پرفتوح حضرت امام خمینی (رض) و نیز همه حامیان قدس درود فرستاد و گفت: همین که نام فلسطین به میان می آید و مردم در مناسبت های معین در خیابانها موج می زنند، یک پیروزی به شمار می رود زیرا نسل جدید آگاه می شود که جان مسلمانان با قدس پیوند دارد و این به نوبه خود یک پیروزی به شمار می رود.

عباس زکی از اعراب خواست تا به خیابانها آمده و به حکام خود بگویند که بدون قدس، عزت و کرامت و حاکمیتی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: هرکس نام فلسطین را فریاد بزند، امروز مجازات می شود، محاصره سوریه برای چیست؟ برای این است که با اسرائیل روابط برقرار نمی کند. هرکس رابطه با اسرائیل برقرار کند (نزد آمریکایی ها) محترم خواهد بود؛ بازی واضح است.

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح با انتقاد از مواضع اعراب این سوال را مطرح کرد که "آیا خجالت آور نیست که شش میلیون اسرائیلی بر 300 میلیون عرب حکومت کنند. این وضعیت به معنای نادیده گرفتن عربیت و قومیت و جوانب روحی و ارزشی است. چرا یمن ویران می شود، نتیجه آن به نفع کیست؟"

وی با اشاره به شیوه ها و شکل های مختلف یهودی سازی شهر اشغالی قدس توسط صهیونیست ها گفت: همه عاشقان و دوستداران قدس باید به این دوستداری خود جنبه عملی ببخشند زیرا فقر و وضعیت ناگوار معیشتی (اهالی فلسطینی) قدس به سطح بالایی رسیده و وضعیت به مرحله درخواست از انسان های شریف، با وجدان و جانفشانی کننده برای مقدسات و ارزشها به منظور کمک به فلسطینیان این شهر رسیده است.

وی از ملت های عربی و اسلامی خواست که آمریکا را تحریم کنند تا از این طریق جهان احساس کند که اقدامات و تحرکی وجود دارد.

عباس زکی همچنین خواهان "اقدام علیه رژیم اسرائیل شد تا اینکه جامعه اسرائیلی گمان نکند که با کابینه خود مشروعیت دارد. زمان فرارسیده است که مردم چیزی علیه منافع آمریکا در منطقه بگویند.

6-9

پربیننده ترین خبرها