گرامیداشت روز جهانی قدس در سوریه + فیلم

جمعه 11 تير 1395 - 22:37

راهپیمایی مردمی روز جهانی قدس در شهر دمشق پایتخت سوریه برای حمایت و همبستگی با ملت فلسطین و قدس شریف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در دمشق، در این راهپیمایی اقشار مختلف مردم سوریه، علمای دینی، پناهندگان فلسطینی و اعضا، نمایندگان و مسئولان گروههای فلسطینی شرکت داشتند.

آنها در این راهپیمایی تاکید کردند که مسئله فلسطین همچنان مسئله اول آنها است و قدس کانون توجه همه مسلمانان است.

این راهپیمایی در لبیک به ندای امام خمینی (ره) از بازار الحمیدیه به سمت ورودی مسجد جامع اموی در مرکز شهر دمشق برای گرامیداشت روز جهانی قدس برگزار شد.

دیپلمات ها، رهبران احزاب و شخصیت های سیاسی از دیگر شرکت کنندگان در راهپیمایی بودند.

راهپیمایان بر حمایت از مسئله قدس و پایبندی به مقاومت تاکید کردند تا مسئله فلسطین همچنان مسئله اصلی و مرکزی همه مسلمانان باقی بماند.

محمد شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق در حاشیه راهپیمایی به خبرنگار العالم گفت: خیل عظیمی از اقشار مختلف مردم سوریه و شهروندان فلسطینی به خیابانها آمدند تا دیدگاه و خواست و اراده خود را درخصوص تداوم خط مشی مقاومت ابراز دارند.

احمد جبرئیل دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین – فرماندهی کل نیز تاکید کرد که دعوت امام خمینی (ره) تمرکز را به جهاد در فلسطین معطوف خواهد کرد؛ بویژه که پژواک این دعوت - با وجود شرایط دشوار منطقه - در سراسر جهان افزایش می یابد.

وی در گفت وگو با خبرنگار العالم افزود: روزها و سالها می گذرد و روز جهانی قدس هر روز عظیم تر و بزرگ تر می شود و هم اکنون که با شما صحبت می کنم، خیل عظیم مردم در همه جا به این مناسبت به حرکت درآمده اند و می گویند که ای قدس، هرگز فراموشت نخواهیم کرد.

با وجود شرایط استثنایی و دشوار سوریه، مسئله فلسطین و آزادسازی قدس همچنان در اذهان کسانی که از همه مناطق برای شرکت در گرامیداشت روز جهانی قدس آمده اند، زنده است و شرکت کنندگان این روز را فرصتی برای تقویت پایداری و پایبندی به مقاومت برای آزادسازی قدس شریف از دست رژیم اشغالگر اسرائیل می دانند.

6-9

پربیننده ترین خبرها