ابراز تاسف العبادی از دروغ پردازی رسانه های عربی

ابراز تاسف العبادی از دروغ پردازی رسانه های عربی
شنبه 12 تير 1395 - 18:28

العالم - "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق برخی از رسانه های رژیم های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را دروغگو خواند و نسبت به دروغ پردازی آنان درباره نبردهای عراق ابراز تاسف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حیدر العبادی" این مطلب را در کنفرانس مطبوعاتی که به مناسبت سالگرد انقلاب سال 1920 عراق برگزار شد، بیان کرد.
پایگاه اینترنتی "السومریه نیوز" به نقل از العبادی گزارش کرد: منافع کشورهای منطقه با یکدیگر متفاوت است؛ اما ما خواستار تاکید به منافع مشترک برای انسجام و همزیستی با کشورهای منطقه و دوری از منازعه هستیم.
وی افزود: طرف هایی که "داعش" را ساختند، هم اکنون شعله های آن دامن خودشان را گرفته است، به همین سبب به کشورهایی که به حمایت از این گروه تروریستی ادامه می دهند، هشدار می دهم که روزی نوبتشان خواهد رسید.
العبادی ادامه داد: تا وقتی مردم عراق پرچم حق، وطن و مرجعیت را برافراشته باشند، همواره پیروزند و عراق و وحدت آن حفظ خواهد شد.   
برخی رسانه های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس اخیرا اقدام به سیاه نمایی علیه نیروهای مشترک عراقی به ویژه بسیج مردمی در جنگ علیه گروه تروریستی داعش نموده اند تا از فرزند خود یعنی داعش حمایت کنند.
این رسانه های عربی اخیرا به ویژه اظهارات "عادل الجبیر" وزیر امور خارجه عربستان سعودی را بزرگ کردند که به اصطلاح درباره نجات غیرنظامیان و اهل سنت عراق از دست بسیج مردمی این کشور سخن گفته و در جریان کنفرانس مطبوعاتی چهارشنبه اش در پاریس انحلال این نیرو را خواستار شده بود.
الجبیر که کشورش سرکرده ائتلاف تجاوزکارانه به یمن است که در اثر آن تاکنون دهها هزار غیرنظامی یمنی به خاک و خون کشیده، مدعی شد که بسیج مردمی عراق یک نیروی طایفه گرا به رهبری ایران است. 
مقام ها و رسانه های عربستانی در حالی نیروهای مردمی عراق را زیر سئوال می برند که آنها از موثرترین نیروهای مبارزه با تروریسم در عراق بشمار می روند و در مقابل سعودی ها در کنار آمریکا، ترکیه و رژیم صهیونیستی از ایجاد کنندگان، حامیان و تجهیزکنندگان گروه های تروریستی در عراق و سوریه هستند. 
یادآور می شود انقلاب 1920 عراق مربوط به زمانی است که آیت الله «میرزا محمدتقی شیرازی» ملقب به میرزای دوم که روح مبارزه با انگلستان را در کالبد مسلمانان عراق دمید، فتوای تاریخی خود را در تابستان سال 1920 میلادی صادر کرد و مردم عراق را برای جهاد مقدس در مقابل بریتانیای تجاوزگر مهیا ساخت.
وی، فتوای تاریخی و حماسی خود را که غیرت وطنی و دینی مردم عراق را به جوش آورد، در تابستان سال 1920 صادر کرد و مردم عراق را برای جهاد مقدس در مقابل بریتانیای تجاوزگر مهیا ساخت.
در پی صدور این فتوا، انقلابی ملی و اسلامی معروف به انقلاب 1920 عراق تبلور یافت که سرانجام به رهایی عراق از تسلط انگلستان منجر شد.

206-201-9 

پربیننده ترین خبرها