مقتدا صدر: قانون انتخابات عراق باید تغییر کند

مقتدا صدر: قانون انتخابات عراق باید تغییر کند
شنبه 12 تير 1395 - 19:53

العالم - "مقتدا صدر" رهبر جریان "صدر" خواستار تغییر قانون انتخابات عراق و انحلال کمیساریای انتخابات این کشور که آن را "زواید غیر مستقل" نامید، شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وی این مطلب را در پاسخ به سوال یکی از هوادارانش درباره تعدیل قانون انتخابات بیان کرد.
پایگاه اینترنتی "السومریه نیوز" به نقل از مقتدا صدر گزارش کرد: قانون انتخابات، تنها علت مشکل درعراق نیست، بلکه مشکل دیگرآن است که اشخاص لایق، مستقل و منصف در کمیساریا وجود ندارند که این اسباب باعث شده همان اشخاصی که دوره های قبل بودند، اکنون نیز در کار باشند.
وی برگزاری انتخابات در تمام عراق و مستثنی نشدن هیچیک از استان های عراق به بهانه تروریسم و همچنین تسریع در زمینه ثبت نام و تمدید کارت شرکت در انتخابات به منظور جلوگیری از هر نوع تقلب را خواستار شد. 
"ماجد الغراوی" از "فراکسیون الاحرار" در مجلس عراق نیز از رویکرد این فراکسیون جهت تشکیل جبهه معارض در مجلس اسن کشور به منظور برکناری روسای سه گانه (رییس جمهور، نخست وزیر و نمایندگان مجلس) به خاطر عدم جدیت مجلس و دولت عراق جهت انجام اصلاحات سخن گفت.
الغراوی افزود: رویکرد فراکسیون الاحرار برای انجام اصلاحات و انتخابات هیات رییسه جدید پارلمان جهت تحقق آرزوهای ملت عراق در آینده است و هر اقدامی را در این زمینه برای هماهنگی، دیدار و نشست با دیگر گروه های سیاسی انجام خواهد داد.   
وی علت این رویکرد را جدی نبودن گروه های سیاسی، ریاست جمهوری و دولت عراق در زمینه اصلاحات، مبارزه با فاسدان و دوری از سهم خواهی هیات های مستقل و دولت این کشور اعلام نمود. 
مقتدا صدر روز 26 ژوئن 2016 از دولت عراق خواست تا استعفا دهد و تهدید کرد که از طریق فراکسیون پارلمانی الاحرار به جریانی خواهد پیوست که برکناری روسای سه گانه عراق را خواستار می باشد.

206-201-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها