توصیف " کوتوله " درباره مسئولان قطری!

توصیف
شنبه 12 تير 1395 - 23:00

العالم - روزنامه نگار مصری گفت اعلام بازپرداخت وام قطر به مصراز سوی بانک مرکزی این کشوردر زمان های سیاسی مشخص، یکی از موفقیت های مهم در شرایط فعلی به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "وائل الابرشی" در برنامه "العاشره مساء" که از شبکه " دریم " پخش می شود، گفت" متاسفانه، دراین برهه یا برخی اوقات که با حمایت از جریان های تروریستی افراط گرایی و به ویژه حمایت از گروه اخوان المسلمین علیه مصر توطئه شد و هنوزهم ادامه دارد، این مساله باعث دست درازی برخی " کوتوله ها " به ما شد ودرنتیجه، مسئولان مصری به شدت خواستار آن شدند که همه اموالی را که قطر به مصر داده بود، به آن بازگردانند و بدین ترتیب این صفحه بسته شد.

به گزارش پایگاه تلویزیون مصر به نقل از خبرگزاری مصری الشرق الاوسط، یک مسئول بانک مرکزی آن کشور اعلام کرده بود که مجموع بازپرداخت های بانک مرکزی به قطر طی دو سال اخیر به حدود هفت میلیارد دلار رسیده است.

منبع یاد شده با اشاره به اینکه مصر دردوران حکومت محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده هفت میلیارد دلار از قطر وام گرفت، افزود اصل بدهی که بالغ برهفت میلیارد دلار است، به همراه سود کامل آن و یا صدور اوراق قرضه به روش دو بار درسال پرداخت شده است.

قطر از حامیان اصلی  اخوان المسلمین است که مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر یکی از اعضای آن به شمار می آید. این کشور در مدت یک سال حکومت مرسی بر مصر مبلغ هفت و نیم میلیارد دلار به صورت وام و کمک بلاعوض در اختیار آن کشور قرار داده بود.

پس از برکناری مرسی، عربستان و امارات و کویت متعهد شدند حدود 12 میلیارد دلار به صورت وام بدون بهره در اختیار مصر قرار دهند.

215-9 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها