هیئت ملی یمن خبر داد:

کارشکنی هیئت ریاض در کویت

کارشکنی هیئت ریاض در کویت
يکشنبه 13 تير 1395 - 08:34

عضو هیئت ملی یمن در مذاکرات کویت، هیئت وابسته به ریاض را به تلاش برای شکست رایزنی ها متهم کرد و مردم را به هشیاری دربارۀ تجاوزات جدید عربستان و امریکا فراخواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از شبکه "المسیره" حمزه الحوثی با ارائه شرح مختصری از نتایج مذاکرات 70 روزۀ کویت، پیش بینی کرد که طی روزهای آینده عربستان با پشتیبانی امریکا به تجاوزات نظامی خود به یمن شدت بدهد.
الحوثی گفت: هیئت ملی یمن پس از 70 روز مذاکره به خوبی می داند که مسئولیت بزرگی به گردن دارد و می داند که ملت یمن چه رنج بزرگی را تحمل می کنند و چه اندازه فداکاری و جانفشانی کرده اند. بنابراین تمام توان خود را برای ارائه راه حلهای منصفانه و دیدگاههای منطقی و عادلانه و واقع بینانه مبتنی بر داده های فرایند سیاسی به کار گرفته است. در حالی که طرف مقابل متأسفانه با دیدگاه و هدف مشخص به میدان آمده و از همان ابتدا تمام توان خود را برای به شکست کشاندن مذاکرات به کار گرفته است.
وی افزود: هیئت وابسته به ریاض در حقیقت هیچ اراده و اختیاری از خود ندارد و در واقع، طرف مقابل ما، قدرتی است که پشت این هیئت ضعیف قرار دارد و از آن حمایت می کند. به همین دلیل است که می بینیم ظرف دو روز گذشته این هیئت تمام توان خود را به کار گرفته تا قبل از اینکه نماینده سازمان ملل موضوع رایزنیهای جدید در مدت روزهای عید فطر را مطرح کند، پیشاپیش شکست آن را اعلام کنند؛ این هیئت تلاش گسترده ای را برای شیوع یأس و سرخوردگی در میان مردم آغاز کرده است فقط به این دلیل که نمی خواهد بحران امروز یمن، حل شود و کشور از وضعیت موجود نجات یابد.
208

پربیننده ترین خبرها