انتقاد از روابط اردوغان با جلادان صبرا و شاتیلا

انتقاد از روابط اردوغان با جلادان صبرا و شاتیلا
يکشنبه 13 تير 1395 - 13:53

رئیس مرکز اطلاعات اداره برق و منابع طبیعی غزه در مطلبی به انتقاد شدید از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درخصوص عادی سازی روابط آنکارا با تل آویو پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احمد ابوالعمرین در صفحۀ فیسبوک خود، این اقدام اردوغان را چشم پوشی او از اراضی اشغالی سال 1948 میلادی و حق و حقوق قائل شدن برای صهیونیست های غاصب در سرزمین فلسطین دانست.

وی با انتشار عکسی از دست دادن اردوغان با آریل شارون نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی در سال 2005 میلادی نوشت که این عکس مربوط به سفر اردوغان به اراضی اشغالی در سال 2005 میلادی و دیدارش با شارونی است که دستانش به خون ما و خون شیخ احمد یاسین (بنیانگذار حماس) و عبدالعزیز الرنتیسی (از رهبران ارشد حماس) آغشته بود.

وی افزود: "البته چنین اقدامی در بین مبلغان پراگماتیسم سیاسی و سیاست درهای باز نامحدود مباح است، و البته مدعیان اسلام دلایل پر زرق و برقی از میراث اسلامی را برای ما جهت مباح کردن و توجیه این اقدام مطرح می کنند".

ابو العمرین گفت: "سفر به اسرائیل یا عادی سازی روابط یا تبادل سفرا با آن چه معنایی دارد؟؟ معنای آن به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل به عنوان دولتی که حق و حقوقی در سرزمین ما دارد تا سطح تبادل دیپلماتیک و برقراری روابط حسن همجواری و زندگی شیرین با آن.!!. سرزمینی که آن را در سال 1948 میلادی اشغال کرد".

وی تأکید کرد: "بنابراین (با این ذهنیت اردوغان)، مشکل با اسرائیل فقط درخصوص اراضی فلسطینی است که در سال 1967 میلادی اشغال شده است، و می توان آن را در سطح دیپلماتیک حل کرد!!"

ابو العمرین خاطرنشان کرد: "این همان ذهنیت مورد ادعا درباره اسلام است!! این همان درایت سیاسی بانفوذ است!! بله، این همان عادی سازی روابطی است که ما با آن مبارزه می کنیم، و هرانسان آزاد و شریفی باید با آن مبارزه کند و بجنگد".

پربیننده ترین خبرها