مصر:برای حمایت از عراق درهمه زمینه ها آماده ایم

مصر:برای حمایت از عراق درهمه زمینه ها آماده ایم
يکشنبه 13 تير 1395 - 16:08

وزیر امور خارجه مصرکه به عراق سفر کرده است از آمادگی کشورش برای حمایت از بغداد در همه زمینه ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در گزارشی به قلم حمزه مصطفی و سوسن ابوحسین از بغداد نوشت: در بیانیه وزارت امور خارجه عراق که دیروز منتشر شد آمده است که ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق، شنبه از سامح شکری، همتای مصری خود و هیئت همراه او استقبال کرد. در این دیدار، روابط بغداد و قاهره و راه های تقویت آن که به نفع دو کشور و دوملت عراق و مصر است، بررسی شد.
از دیگر مسائل بررسی شده در این دیدار، تلاش های انجام شده برای مقابله با گروه های تروریستی بود.
در این بیانیه به نقل از جعفری تاکید شده است: هرگونه دستاورد و پیروزی برای عراق، پیروزی برای مصر و همه کشورهای عربی است به خصوص اینکه عراق با تروریسم جهانی مواجه است که انسانیت را هدف قرار داده است.
جعفری بر اهمیت هماهنگی راهبردی در امور سیاسی میان کشورهای عربی، منطقه ای و بین المللی، تقویت همکاری راهبردی و امنیتی و باز کردن فضای مناسب برای سرمایه گذاری را تاکید کرد.
از سوی دیگر، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر، نیز بر آمادگی همیشگی کشورش برای حمایت از عراق در همه زمینه ها تاکید و از برنامه همکاری امنیتی که قرار است بعد از ماه رمضان اجرا شود، تمجید کرد.
وی افزود: مصر همواره آماده است از تجربیات و توانایی خود برای حمایت از عراق و حمایت از تلاش های نخست وزیر این کشور استفاده کند. تلاش هایی که به منظور حمایت از نهادهای موجود در عراق و حفظ حاکمیت و وحدت این کشور صورت می گیرد.
اقبال عبدالحسین، عضو تشکل "دولت قانون" و عضو کمیسیون روابط خارجی در مجلس عراق درباره سفر سامح شکری به الشرق الاوسط گفت: اینگونه سفرها ضرورت اتخاذ سیاست گشایش را در برابر کشورهای عربی و همسایه نشان می دهد که از این طریق باید روابط با این کشورها تقویت و مسائل مبهمی که به توضیح نیاز دارند، شفاف سازی شود.
وی بیان کرد: عراق و به طور کلی منطقه، امروز با مسئله مبارزه با تروریسم درگیر هستند و این مسئله هماهنگی دائم بین کشورهای مختلف را می طلبد تا همگان وارد مرحله ای جدید از فعالیت مشترک شوند.
ظافر العانی، نماینده ائتلاف نیروهای عراق و عضو کمیسیون روابط خارجی در پارلمان این کشور نیز به الشرق الاوسط گفت: عراق در خصوص اتخاذ سیاست گشایش در برابر کشورهای عربی، چه کشورهای عربی همسایه و سایر کشورهای عربی، مانند مصر کوتاهی کرده است.

211-9

پربیننده ترین خبرها