خنثی شدن 3 نقشه تروریستی در کویت

خنثی شدن 3 نقشه تروریستی در کویت
دوشنبه 14 تير 1395 - 08:55

وزارت کشور کویت از خنثی کردن 3 نقشه تروریستی گروه داعش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری رسمی کویت به نقل از بیانیه اداره کل روابط و اطلاعات امنیتی وزارت کشور گزارش داد : نیروهای امنیتی گروهی از اعضای گروه تروریستی داعش را پیش از اجرای نقشه های تروریستی خود بازداشت کردند.
وزارت کشور کویت در بیانیه خود افزود: یکی از نقشه های داعش منفجر کردن یکی از مساجد شیعیان در استان حولی بود که در همین راستا تبعه ای کویتی به نام طلال نایف رجا بازداشت شد. 
طلال در بازجوئی ها اعتراف کرد که از داعش دستور می گرفت و برای حمله به یکی از مساجد شیعیان باید کمربند انفجاری یا مواد منفجره یا تفنگ از گروه متبوع خود دریافت می کرد تا نقشه اش را در اواخر ماه مبارک رمضان یا عید سعید فطر اجراء کند.  
یک تروریست دیگر به نام علی محمد عمر که تبعه کویت است و در استان رقه سوریه با داعش همکاری می کرد ، با تلاش نیروهای وزارت کشور کویت در خارج بازداشت و به داخل کویت منتقل شد.
علی به همراه مادرش " حصه " برای همکاری با داعش به استان رقه سوریه رفته بودند و این پسر و مادر در بازجوئی ها به همکاری خود با تروریست های داعشی اعتراف کرده اند. برادر کوچک علی به نام عبدالله نیز با داعش در عراق همکاری می کرد و در یکی از درگیری ها کشته شد.
علی در انگلیس مشغول تحصیل در رشته مهندسی نفت بود سپس ترک تحصیل کرد و به همراه مادرش به داعش پیوست و به استان رقه سوریه رفت و در این کشور مسئول راه اندازی چاه های نفتی و گازی شد.
یک گروهک تروریستی چهار نفره نیز شناسائی و متلاشی شد که این گروهک شامل 2 تبعه کویتی به نام مبارک فهد مبارک و عبدالله مبارک محمد ، تبعه یکی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و یک تبعه آسیائی بود.

از این گروهک دو قبضه تفنگ کلاشنیکوف و مهماتی همچون گلوله جنگی و پرچم داعش کشف و ضبط شده است .
عضو آسیائی این گروهک تروریستی فراری است ولی بقیه اعضاء بازداشت شده اند.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها