انصارالله: هدف ازتفاهم با طرف سعودی توقف جنگ بود

انصارالله: هدف ازتفاهم با طرف سعودی توقف جنگ بود
دوشنبه 14 تير 1395 - 08:56

سخنگوی رسمی جنبش انصارالله هدف از تفاهم با طرف سعودی را توقف دائمی جنگ اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد عبدالسلام گفت: تفاهم هایی که با طرف سعودی صورت گرفته قبل از مذاکرات کویت بوده و این برای همه مشخص است و هدف آن دستیابی به توقف دائمی و کامل جنگ بوده است.

سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با خبرگزاری یمن (سبأ) افزود: سفر اخیر به عربستان از یک هفته پیش، قبل از اعلام پایان دور نخست بعد از تفاهم اصولی برسر اهمیت حضور میدانی کمیته "آتش بس و هماهنگی" مطرح بود.

عبدالسلام اظهار داشت: اما ترجیح دادیم ابتدا منتظر نتایج دور نخست بمانیم تا برخی از گفتگوهای جاری با سازمان ملل متحد سوء استفاده نکنند و اشکالی پیش نیاید و همچنین موضوع حضور میدانی کمیته " آتش بس و هماهنگی" براساس ضوابط توافق شده، ثابت شود و حضور میدانی این کمیته تاثیر چشمگیری در توقف کامل و با ثبات جنگ داشته باشد.

سخنگوی رسمی جنبش انصارالله افزود: بعد از این که توافق شد کمیته "آتش بس و هماهنگی" حضور میدانی را در صحنه عملیات و در ظهران الجنوب در سایه آتش بس واقعی و با ثبات برای توقف کامل اقدامات نظامی آغاز کند، این مساله مستلزم هماهنگی فنی در خصوص سازوکارهای ورود و خروج کمیته ها از مرزهای مشترک است بنابراین فقط برخی بحث و بررسی ها درباره این مساله صورت گرفته است.

وی با اشاره به عضویت برخی اعضای کمیته ملی (انصارالله) در تیم "آتش بس و هماهنگی" تصریح کرد، این کمیته برای فعالیت در خصوص نظارت بر آتش بس در یمن نیاز به مقرهایی دارد که فعالیت آنها از استان صعده شروع خواهد شد و همه این مسائل مستلزم هماهنگی مشترک است.

204ـ 211

پربیننده ترین خبرها