تشدید حملات هوایی و زمینی عربستان به یمن

دوشنبه 14 تير 1395 - 13:55

عربستان و مزدورانش چند روز پس از موکول شدن مذاکرات کویت به نیمه ژوئیه 2016 حملات هوایی و زمینی سنگین تری را در استان های مختلف یمن برای تخریب مناطق مسکونی و مراکز نظامی ازسرگرفته اند.

"خالد الصایدی" خبرنگار شبکه العالم از صنعا گزارش داد، همزمان با پایان یافتن مرحله اول مذاکرات کویت و بازگشت هیئت یمنی به صنعا، مزدوران عربستان با پشتیبانی هوایی حملات شدیدتری را آغاز کرده اند تا بتوانند در میدان جنگ پیشرفتی به دست بیاورند و دستاوردی کسب کنند.
"عبدالقادر سلام" کارشناس سیاسی یمنی به خبرنگار العالم گفت: هفتاد روز مذاکره زمان بسیار زیادی است و سازمان ملل متحد باید درخواست دبیر کل خود را که 10 روز پیش از آغاز مذاکرات کویت خواستار توقف تجاوز شده بود ، اجرا کند؛ ولی عربستان و مزدورانش حتی در زمان مذاکرات نیز به حملات خود ادامه دادند و آن را سنگین تر کرده اند. 
هیئت یمنی که به تازگی از کویت به صنعا بازگشته است، اعلام می کند که هیئت مذاکره کننده عربستان بارها برای به بن بست کشاندن مذاکرات تلاش کرد ولی مذاکرات تاکنون نتایج خوبی برای حل بحران یمن داشته است و اختلافات اندک است هر چند تداوم تجاوز عربستان شاید مانع تداوم مذاکرات شود. 
"حمید عاصم" عضو هیئت مذاکره کننده یمنی نیز اعلام کرد: هیئت ریاض خواهان امضای توافقنامه صلح نیست زیرا می داند که امضای چنین توافقنامه ای به معنای بیرون رفتن عربستان متجاوز از خاک یمن خواهد بود.
احزاب یمنی عربستان را به مانع تراشی در مذاکرات کویت متهم می کنند و معتقدند که تا زمانی که عربستان و مزدورانش به درخواست بان کی مون پایبند نباشند ، مذاکرات کویت هیچ فایده ای نخواهد داشت.
"عادل الشجاع" عضو حزب کنگره مردمی یمن نیز گفت : ما صلح طلب هستیم و می خواهیم که تجاوز عربستان هر چه زودتر پایان یابد ولی به نظر می رسد که سعودی ها حملات خود را شدیدتر کرده اند و درپی متوقف کردن تجاوزات خود نیستند .
خبرنگار العالم در صنعا اعلام کرد: مذاکرات کویت متوقف شده است ولی تجاوزات همچنان ادامه دارد و شدیدتر هم شده است و این در حالیست که ارتش و کمیته های مردمی پایبند به آتش بس هستند ولی عربستان از پایبندی ارتش و کمیته های مردمی سوء استفاده می کند و هیئت مذاکرات کننده اش نیز مانع تراشی و سنگ اندازی می کند.

214


 

پربیننده ترین خبرها