تماس تلفنی نخست وزیر ترکیه با همتای عراقی

تماس تلفنی نخست وزیر ترکیه با همتای عراقی
دوشنبه 14 تير 1395 - 14:07

نخست وزیر ترکیه در تماس تلفنی با حیدر العبادی همتای عراقی خود، انفجار تروریستی در منطقه الکراده بغداد را تسلیت گفت و اعلام کرد ترکیه آماده است مجروحان این انفجار را در بیمارستان های خود پذیرش کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم دفتر نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد که ، بنعلی ییلدریم در این تماس تلفنی اظهار داشت: دو روز پیش عملیات تروریستی در ترکیه رخ داد در نتیجه عراق و ترکیه با شرایط یکسانی مواجه هستند و باید تلاش های یکپارچه ای برای نابودی گروه داعش انجام شود.

نخست وزیر ترکیه امنیت و ثبات عراق را برای ترکیه بسیار مهم دانست و افزود: ما در زمینه مبارزه با تروریست ها با شما هستیم و برای گسترش روابط راهبردی بین دو کشور آماده ایم.

حیدر العبادی نیز گفت: عراق و ترکیه با همان تروریسمی مواجه هستند که شهروندان بیگناه را در این ماه مبارک می کشند و با همکاری کشورهای منطقه وجامعه بین المللی آن را نابود خواهیم کرد.

وی افزود: نیروهای ما به آزادسازی مناطق مختلف و پیروزی ها ادامه می دهند و ما به سمت آزادسازی موصل پیش می رویم و دشمن با انفجارها سعی دارد بگوید در صحنه حضور دارد زیرا ما در برابر آن پیروز شده و اکثر مناطق را آزاد کرده ایم.

نخست وزیر عراق اظهار داشت: عراق برای روابط مبتنی بر احترام متقابل، منافع مشترک، حفظ حاکمیت و خودداری از دخالت بین دو ملت همسایه تلاش می کند.   

204 ـ 211

پربیننده ترین خبرها