راهبرد جدید ارتش سوریه ضد تروریست ها+ویدئو

دوشنبه 14 تير 1395 - 15:21

ارتش سوریه، ساختمان های "حی اللیرمون" در شمال حلب را از چنگ عناصر مسلح تروریست، آزاد کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از دمشق، ارتش سوریه، عملیات نظامی را در منطقه "دوران" واقع در شمال حلب ادامه داد و با پیشروی در محور الخالدیه – اللیرمون، با عناصر مسلح درگیر شد و پس از وارد کردن خسارت های سنگین به تروریست ها، کنترل شماری از ساختمان ها از جمله ساختمان راهبردی شبیب را به دست گرفت.

"کمال الجلفا" تحلیل گر سیاسی به خبرنگار شبکه العالم گفت: عملیات ارتش سوریه در محور شمال و شمال غربی، بیش از 10 روز متوالی طول کشید، و طی این عملیات علاوه بر تثبیت جایگاه نیروهای سوری، همۀ حملات تروریست های گروهک موسوم به "جیش الفتح" و "جنبش نور الدین زنکی" و جبهه النصره، خنثی شد.

وی افزود: در جبهۀ حومۀ شمالی نیز نیروهای ارتش سوریه، قدرتمندانه در کشتزارهای الملاح جنوبی و شرقی پیشروی کردند و در محورهای "تل مصیبین" و اردوگاه "حندرات" نیز تروریست ها را شکست دادند.

به گفتا الجلفا، گروه موسوم به "جیش التحریر"، پس از شکست های سنگینی که در جبهه های حلب شمالی به ویژه در محور الملاح متحمل شد، عناصر خود را به جبهه های حومۀ شمالی حلب سوق داد و به سمت حومه های ادلب عقب نشینی کرد. پس از این شکست، زمینه برای پیشروی نیروهای ارتش سوریه به سمت شمال فراهم شد تا این نیروها بتوانند با حرکت به سمت مصیبین، گسترۀ کنترل خود را در محور شمالی، وسعت بخشند.

ارتش سوریه، به تازگی راهبرد جدیدی اتخاذ کرده و با توزیع آتش نیروهای خود در چندین محور، فرسایش گروه های مسلح و ناتوان کردن آنان را در دستور کار قرار داد تا زمینه درهم شکستن دیوارهای دفاعی آنان فراهم شود.

205

پربیننده ترین خبرها