انفجار الکراده و انگشت اتهام به سوی کاخ سفید+گزارش

سه شنبه 15 تير 1395 - 10:44

العالم - خانواده ها و مجروحان عملیات تروریستی عراق که منجر به مرگ 213 نفر در بغداد شد، معتقدند که آمریکا و رژیم های عربستان و صهیونیست ها در اینگونه عملیات دست دارند.

به گزارش شبکه خبری العالم، ساکنان منطقه الکراده شهر بغداد پایتخت عراق 213 قربانی انفجارهای تروریستی اخیر را به خاک سپردند و همچنان از مسئولان کشورشان می خواهند که از هیچ تلاشی برای شناسائی عاملان انفجارها دریغ نکنند.
گروه های امداد و نجات همچنان در حال بیرون کشیدن اجساد قربانیان از زیر آوار معروف ترین بازار بغداد هستند که در مرکز این شهر واقع است و اسامی قربانیان نیز روی تابلوهائی نوشته شده و در جای جای بازار به چشم می خورد.
فرد انتحاری خودروی بمب گذاری شده خود را در اوج شلوغی بازار در سحرگاه رمضان، منفجر کرد زیرا مردم به علت گرمای هوا از اذان افطار به بعد برای خرید لوازم عید سعید فطر به بازار می آیند.

کشته شدن 75 کودک عراقی درانفجار تروریستی الکراده
یکی از شهروندان عراقی در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: مردم در آستانه عید فطر به بازار آمده بودند تا هم برای خود و هم برای کودکان شان خرید کنند ولی کشته شدند. ایست های بازرسی هیچ فایده ای ندارد. منطقه الکراده باید امن تر از مناطق دیگر باشد درحالی که هر روز در آن انفجاری تروریستی روی می دهد و مردم بی گناه کشته می شوند. در این انفجار 75 کودک کشته شدند.
تعداد قربانیان انفجار تروریستی الکراده تاکنون به طور دقیق اعلام نشده است زیرا عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد و تعداد زیادی از مجروحان نیز وضعیت جسمی بسیار وخیمی دارند.
یکی دیگر از شهروندان عراقی گفت: من قبلاً در یکی از دستگاه های امنیتی کار می کردم. دستگاه های امنیتی با راه و روش های داعش و دیگر گروه های تروریستی آشنا هستند و من و امثال من بارها به مسئولان این دستگاه ها اعلام کردیم که کثرت نیروهای امنیتی مهم نیست بلکه این نیروها باید به خوبی آموزش ببینند تا کارآئی آنها افزایش یابد و وظیفه تأمین امنیت مناطق مختلف بغداد نیز باید بین مسئولان امنیتی تقسیم شود و کارآئی و کارآمدی دستگاه اطلاعات نیز باید افزایش یابد و تجهیزات الکترونیکی و دوربین های بیشتری باید به کار گرفته شود ولی گوش شنوائی وجود ندارد.
مردم عراق برخی از کشورهای عربی را به دلیل حمایت آنان از گروه های تروریستی، عامل انفجار تروریستی الکراده می دانند.

کاخ سفید عامل انفجار الکرده
 درهمین حال مردم و خانواده ها قربانیان عراقی در انفجار بغداد، اعتقاد دارند که دست آمریکا در ماجراهای تروریستی کشورشان آشکار است.
یکی از مجروحان انفجار تروریستی الکراده در مصاحبه با العالم گفت: ما کاخ سفید را که باید کاخ سیاه نامیده شود، عامل این انفجار می دانیم. آمریکا، عربستان و صهیونیست ها در ریختن خون مردم عراق همدست هستند. 
گزارش های سازمان های جامعه مدنی نشان می دهد که بیش از 7 هزار شهروند عراقی در نیمه اول سال 2016 در انفجارهای تروریستی و جنایات داعش جان خود را از دست داده اند.

214-211-9

پربیننده ترین خبرها