واکنش کاربران عربستانی شبکه های اجتماعی به انفجار مدینه منوره

واکنش کاربران عربستانی شبکه های اجتماعی به انفجار مدینه منوره
سه شنبه 15 تير 1395 - 12:00

کاربران عربستانی شبکه های اجتماعی، گروه تروریستی داعش که ساخته و پرداخته دستگاه اطلاعاتی سعودی است را عامل انفجار تروریستی مدینه منوره دانستند.

کاربران توئیتر در عربستان روز دوشنبه با محکوم کردن انفجار تروریستی مدینه منوره هشتگی را با عبارت # داعش – تعرض – مسجد النبی – قبر پیامبر (ص) " منتشر کردند.
این کاربران گروه تروریستی داعش را به دست داشتن در انفجار تروریستی مدینه منوره متهم کردند.
انفجار تروریستی در پارکینگ نزدیک مسجد النبی در مدینه منوره به کشته شدن 4 نیروی پلیس و زخمی شدن 5 نفر دیگر منجر شد.
این در حالیست که داعش تاکنون مسئولیت انفجار تروریستی مدینه منوره را به عهده نگرفته است.
چند مبلّغ عربستانی نیز کامنت هائی نوشتند که یکی از آنها به نام عیسی الغیث نوشت " کسانی که در ریخته شدن خون مردم عادی و نظامیان به ادعای رافضی، بدعتگذار، لیبرال، منافق، مرتد، کافر و بی دین بودن آنها دست دارند، با کمال تعجب این انفجار را محکوم می کنند."
کاربران عرب درفیس بوک هم ساعاتی پس از وقوع انفجار تروریستی در مدینه منوره، با ارسال پیامهایی، دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی را عامل این انفجار معرفی کردند.
درحالی که پیش از این نیز بارها مقام‌های سعودی به عنوان عامل اصلی رشد سریع گروههای تروریستی و انجام عملیات تروریستی متعدد در عراق و سوریه معرفی کرده اند، شهروندان کشورهای مختلف عربی براین اعتقاد تاکید می کنند که دست دستگاه اطلاعاتی سعودی ها در پشت پرده انفجار مدینه منوره نهفته است.
دستگاههای اطلاعاتی و جاسوسی و مقام های عربستان سعودی که در دوره چند ساله اخیر به کمک گسترده به گروههای تروریستی مانند داعش درسوریه و عراق پرداخته و چشم خود را به گسیل شدن سیل نیروی انسانی وهابی و کمک های مالی به این گروهها بستند، اکنون گوشه ای از طعم فعالیت های تروریستی که هزاران نفر را در عراق و سوریه قربانی کرد، می چشند.
بنا به تخمین‌ها، هزاران شهروند عربستان به نیروهای داعش پیوسته‌اند و با خود ایدئولوژی افراطی موسوم به "تکفیری" را آورده‌اند – اندیشه‌ای که اهل مدارا نیست و بخش‌های بزرگی از جامعه را با سوءظن نگاه می‌کند.

214-9

پربیننده ترین خبرها