انفجار مسجد النبی و فرار به جلوی سعودی ها

انفجار مسجد النبی و فرار به جلوی سعودی ها
سه شنبه 15 تير 1395 - 14:51

با گذشت یک روز از عملیات تروریستی در مدینه منوره، اکنون نحوه تعامل رسانه های سعودی با این حادثه ، گمانه زنی درباره برنامه ریزی قبلی دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی عربستان در انفجار اطراف مسجد النبی را تقویت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تنها لحظات کوتاهی برای دست اندرکاران شبکه العربیه وابسته به سعودی ها نیاز بود تا با قطع برنامه های عادی دوشنبه شب خود بلافاصله دوربین ها را به سمت مسجد النبی در مدینه منوره گرفته و ضمن اعلام خبر فوری انفجار، در نمای تصاویر زنده  به مدتی طولانی دود ناشی از انفجار، مسجد النبی و نمازگزاران و روزه داران را یکجا به تصویر بکشند.
حادثه ای که منجر به کشته شدن 5 نفر و زخمی شدن 6 نفر شد.
به نظر می رسد سعودی ها همه چیز را برای تاثیرگذاری براحساسات مسلمانان و القاء این خبر که تروریسم به دروازه مکانهای مقدس مسلمانان رسیده است،  از قبل پیش بینی کرده بودند.
این نکته در ساعت های بعدی در عنوان های خبری شبکه ها و رسانه های وابسته به سعودی ها هم تبلور یافت که از آن جمله الشرق الاوسط زیر عنوان " تروریسم به دومین حرم مقدس مسلمانان رسید به انعکاس اخبار این واقعه پرداخت و شبکه المستقبل هم عنوان مشابهی را انتخاب کرد و نوشت که تروریسم مسجد النبی را هدف قرارداد.
عربستان سعودی درسالهای اخیر با تکیه بر میلیاردها دلار درآمد نفتی ، به دخالت های نظامی  و سیاسی گسترده درامور دیگران و بحران سازی در منطقه روی آورده که مهمترین ابزار این دخالت ها گروههای تروریستی مانند القاعده در گذشته و داعش در دوره جدیدتر است.
تروریسمی که  تنها یک  روز قبل از انفجارهای عربستان، در بغداد 230 انسان بی گناه را در یک منطقه تجاری به خاک و خون کشید و در سوریه هم همه روزه دهها نفر را قربانی برنامه ها و سیاست های اربابان خود می کند.
سیاست مداخله جویانه و بحران آفرین سعودی ها بخصوص با دخالت نظامی ریاض در یمن و کشتار هزاران تن از مردم بیگناه آن کشور عریان تر از گذشته شد و هم در عراق و سوریه هزاران نفر را به خاک و خون کشیده و میلیاردها دلار به ان کشور ها زیان وارد کرده است.
سعودی ها پس از آشکار شدن نقش گسترده تفکر وهابی گری در ایجاد و تقویت گروههایی مانند داعش ، نزد افکار عمومی منطقه و جهان در فشار و تنگنای شدیدی قرار گرفته اند، لذا  از سویی درصدد  تبرئه خود از اینگونه اتهام ها برامده اند و از سوی دیگر خود قربانی تروریست های پرورش یافته در مدارس و مکتب های افراطی گری و تکفیری در گوشه و کنار عربستان سعودی شده اند.
به این ترتیب مقام های عربستانی که طی سالهای اخیر با صدور بیانیه و فرار به جلو همواره تلاش می کردند نقش خود را در ایجاد و تقویت گروههای تروریستی خطرناکی مانند داعش پنهان کنند، اکنون با توجه به شکست در صحنه جنگ خارجی علیه یمن  و آشکار شدن دخالت های گسترده ریاض در سوریه و عراق،  براساس سناریویی از پیش تعیین شده و هدف گرفتن یکی از مقدس ترین مکانهای مسلمانان، به دنبال آن هستند تا بر نقش اساسی خود درگسترش تروریسم در عراق، سوریه و یمن سرپوش گذاشته و باردیگر انگشت اتهام را به  بیرون مرزهای  آن کشور بگیرند.
این تلاش سعودی ها در شرایطی است که اخیرا برخی عوامل یک شبکه تروریستی وابسته به عربستان سعودی درایران دستگیر شده اند که براساس اطلاعیه وزارت اطلاعات و نیز اظهارات وزیر، قصد بمب‌گذاری و عملیات‌های انتحاری در تهران و برخی شهرهای ایران بخصوص درشبهای قدر را داشتند.
همچنین افکار عمومی ایران و جهان فراموش نمی کنند که اواخر آبان ماه 1392 در حمله تروریستی یک گروه مورد حمایت دولت سعودی به سفارت ایران در بیروت 23 تن از جمله حجت الاسلام انصاری رایزن فرهنگی ایران به شهادت رسیدند.
گردان عبدالله عزام، از گروه جهادی سَلَفی وابسته به عربستان مسئولیت انفجار سفارت ایران دربیروت را بر عهده گرفت. طراح حمله فردی سعودی تبار به نام "ماجد الماجد" بود که از سرکردگان گروه موسوم به عبدالله عزام به شمار می آمد. این گروه از ابزارهای سیاسی آل سعود در لبنان محسوب می شود. مدتی بعد در تاریخ 30 دسامبر 2013 میلادی، مقام‌های لبنانی از دستگیری ماجد الماجد، فرمانده سعودی‌تبار گردان عبدالله عزام خبر دادند. ماجدالماجد بعد از شناسایی توسط ارتش لبنان در یک حادثه مشکوک مجروح و نهایتا کشته شد و جنازه اش به ریاض منتقل گردید. ماجد به عامل اجرایی پروژه های ضدایرانی"بندربن سلطان" رئیس وقت استخبارات عربستان شهرت داشت.
بسیاری از مسئولان امنیتی لبنان و حزب الله، استخبارات عربستان سعودی را طراح پشت پرده حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت می دانند.

9
 

پربیننده ترین خبرها